چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

جشنواره ها

نماینده بوسنی و بلغارستان در اسکار ۲۰۲۰ مشخص شد

اسکار2018

سینماپرس: دو کشور بوسنی و هرزگوین و بلغارستان فیلم‌های خود را برای حضور در بخش خارجی زبان اسکار ارسال کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، فیلم سینمایی «Aga» به کارگردانی میلکو لازاروف به عنوان نماینده اسکار کشور بلغارستان انتخاب شد. این فیلم در بخش خارج از رقابت به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره برلین نمایش داده شده بود.

این فیلم به نویسندگی لازاروف و سایمئون ونتسیسلاو ساخته شده و داستان دو شخصیت به نام‌های سندا و نانوک را روایت می‌کند؛ بعد از مرگ سندا، نانوک به دنبال دخترش به نام «آگا» می‌رود و ...

کشور بلغارستان از سال ۱۹۷۱ به اسکار فیلم ارسال کرده است که هیچ کدام از آن‌ها حتی نتوانسته اند نامزد اسکار شوند و تنها یک بار در سال ۲۰۰۹ در لیست ابتدایی حضور داشتند.

بوسنی و هرزگوین، فیلم سینمایی «پسر» به کارگردانی ایانز تانوویچ را برای نمایندگی در اسکار انتخاب کرده است. این فیلم در مورد یک پسر ۱۸ سال به نام آرمان است که توسط شخصی که ثبات شخصیتی ندارد، به فرزندخواندگی گرفته شده است. این اثر، دومین فیلم تانوویچ است. فیلم دیگر او در سال ۲۰۱۵ به اسکار فرستاده شده بود، اما در نامزدی اسکار ناکام ماند.

کشور بوسنی و هرزگوین نیز از سال ۱۹۹۴ به آکادمی اسکار نماینده ارسال می‌کند. این کشور در سال ۲۰۰۱ با فیلم «منطقه بی طرف» مجسمه اسکار را تصاحب کرده بود، اما از آن سال به بعد دیگر حتی نامزد اسکار هم نشد.

از بین فیلم هایی که از سوی کشورهای مختلف به اسکار ارسال شدند، ۹ فیلم به لیست اولیه اسکار راه پیدا خواهند کرد و از بین این ۹ فیلم، نامزدهای نهایی برای بخش بین المللی اسکار در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) اعلام خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.