چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

احمد نجفی مطرح کرد:

«باندبازی» ارتزاق بسیاری از عوامل سینما را مخدوش کرده است

احمد نجفی

سینماپرس: احمد نجفی می گوید باندبازی باعث شده سینما در اختیار عده ای خاص باشد و دیگران فرصت ارتزاق حداقلی هم نداشته باشند.

به گزارش سینماپرس، احمد نجفی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره وضعیت حاکم بر سینما به صبا اظهار کرد: متاسفم شرایطی در سینما پیش آمده که تنها عده‌ای خاص می‌توانند کار کنند. در حقیقت باید گفت هنر هفتم در دست عده ای خاص است که برای خود باندی راه انداخته‌اند و سینما را در قبضه خود گرفته‌اند.

وی افزود: این وضعیت نابسامان باعث شده عده‌ای بسیاری از اهالی سینما از بازیگر گرفته تا دیگر عوامل خانه‌نشین شوند. این اتفاق بسیار دردناک است چون بسیاری از عوامل سینما از همین راه ارتزاق می‌کنند.

این بازیگر تاکید کرد: مطلب دیگر این‌که کارهایی که در سینما تولید می‌شود اکثراً سطحی هستند که تنها به گیشه نظر دارند. این اتفاق هم نشات گرفته از باندبازی هایی است که در سینما پیش آمده است.

نجفی با اشاره به اینکه در چنین فضایی اگر فیلمی تولید شود که در آن به ارزش‌های و افتخارات ملی توجه شود اجازه دیده شدن پیدا نمی‌کند، بیان کرد: برای مثال به فیلم «من ایرانی‌ام» اشاره می‌کنم که خود تهیه‌کننده آن بودم. این فیلم با محوریت ورزش تولید شد. در این کار خواستیم با زبان ورزش به افتخارات کشورمان توجه کنیم، اما شرایطی که در اکران به وجود آمد باعث شد این کار دیده نشود.

بازیگر فیلم سینمایی «پناهنده» تصریح کرد: وقتی فیلمی نظیر «من ایرانی‌ام» فرصت نمایش درست پیدا نمی‌کند این سوال پیش می‌آید چه کارهایی روی پرده می‌رود؟ جواب این سوال کاملاً روشن است؛ کارهایی روی پرده می‌روند که به اسم طنز بسیاری از ارزش‌های خانوادگی را زیر سوال برده‌اند. در این رابطه اعتراضات وسیعی هم مطرح می‌شود، اما همان گروه حاکم بر سینما اجازه نمی‌دهند اعتراضات به نتیجه برسد.

وی در انتها تاکید کرد: وضعیت نابسامان موجود تنها به سینما خلاصه نمی‌شود چون چنین باندبازی هایی در تلویزیون هم وجود دارد. برای اثبات این ادعا نگاهی به تولیدات سال های اخیر بیندازید که عموما عده ای خاص در آن حاضر هستند. مخلص کلام اینکه در چنین وضعیتی امیدی نیست تا سینما و تلویزیون در سال جاری بتواند اتفاقی خوب را رقم زند و باز هم باید شاهد هجمه کارهای به اصطلاح طنز مبتذل در سینما باشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.