چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

دبیر کانون آهنگسازان سینما مطرح کرد؛

ثبت نظام فرهنگ و هنر بلاتکلیف است

کانون آهنگسازان سینمای ایران

سینماپرس: مهدی بزرگمهر دبیر کانون آهنگسازان سینما درباره آخرین وضعیت ثبت صنوف خانه سینما توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، مهدی بزرگمهر دبیر کانون آهنگسازان سینما درباره آخرین وضعیت ثبت صنوف خانه سینما، به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وزرای کار و ارشاد  جلسه‌ای با اهالی فرهنگ و هنر برگزار کردند؛ طبق آن قرار شد پیش‌نویسی با مضمون ثبت صنوف فرهنگی و هنری در وزارت ارشاد و کار آماده و به هیئت دولت ارائه شود که تا به این لحظه خبری از آن نداریم.

او افزود: البته دوستان هنوز اصل جریان را که ثبت نظام فرهنگ و هنر است و در برنامه توسعه بوده، انجام نداده اند و بلاتکلیف است. پیشتر مسئولان به طور شفاهی و بدون دلیل به تشکل‌های خانه سینما گفته بودند که بروید و در وزارت کار صنف خود را ثبت کنید. وزارت کار نیز تعدادی از این صنوف را به عنوان انجمن‌های صنفی - کارگری استان تهران ثبت کرد که نه تنها هیچ مشکلی را حل نکرد بلکه با جدا کردن این صنوف از خانه سینما مشکلی دیگر بر مشکلات افزود.

بزرگمهر گفت: قول به رسمیت رساندن صنوف بیشتر گفتاردرمانی بود؛ این عزیزان در هفته دولت قولی دادند و هنوز آن را به عمل نرساندند. مگر چقدر کار دارد!؟ به نظرم کل اساسنامه نظام فرهنگ و هنر را می‌توان یک هفته‌ای نوشت.

او ادامه داد: البته همه صنوف درگیر چنین مشکلی هستند؛ اتفاق مثبت همه این سال‌ها بیمه هنرمندان و فرهنگیان بود که جدیداً قیمت آن هم به قیمت بیمۀ آزاد نزدیک شده و دیگر منتی از این جهت هم برسر ما نخواهد بود.

دبیر کانون آهنگسازان سینما گفت: متاسفانه در هر دوره‌ مدیری می‌آید، شفاهی قول‌هایی می‌دهد و با آمدن دوره و مدیر بعدی همه به دست فراموشی سپرده می‌شود. حالا با این پیش‌نویس جدید، صنوفی که در وزارت کار به عنوان انجمن صنفی - کارگری استان تهران ثبت شده بودند، مجدداً باید به عنوان انجمن سراسری فرهنگی و هنری ثبت شوند!

بزرگمهر گفت: ما مشکل آیین‌نامه و اساسنامه نداریم، مگر نظام‌های دیگر که تشکیل شده مانند مهندسی، پزشکی، پرستاری یا کانون وکلا مشکلی داشتند؟ مشکل این است که مسئولان مرتبط نمی‌خواهند کاری انجام دهند؛ وگرنه در مدت زمان کوتاهی می‌توان به هدف رسید. این در حالی است که قانون‌گذار تاکید می‌کند که شأن اصلی هنرمند تشکیل نظام فرهنگ و هنر است و بارها از طرف رئیس محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.