چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

سینماگران و تأکید مجدد رهبر انقلاب بر نفوذ فرهنگی/۶

قهرمانی: باید با متخلفان در حوزه فرهنگ و هنر برخورد قاطع شود/ رویکرد دولت برای اساس سیاست های فرهنگی نظام نیست

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی هشدار مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت که در آن انتقاد شدید خود را نسبت به «ولنگاری فرهنگی» ابراز داشتند گفت: قوانینی که در مجلس مصوب می شود اما شکل اجرایی نمی گیرد و مسئولان دولت از اجرای آن سر باز می زنند باید توسط قوه قضائیه رسیدگی شود؛ با آمدن آقای رئیسی به قوه قضائیه روح جدیدی به این نهاد دمیده شده و انتظار ما این است که همه کارهایی که در آن تخلفی صورت گرفته به سرانجام برسد و قوه قضائیه با متخلفان در حوزه فرهنگ و هنر برخورد قاطع داشته باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته اساسی این است که رویکرد دولت بر مبنای عدم اعتقاد به این راهبرد مقام معظم رهبری است؛ همین فرمایشات حضرت آقا قبل از اینکه عمومی شود و در جلسه هیأت دولت بیان گردد، در سیاست های ابلاغی متعدد از جمله سیاست های فرهنگی که مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است و رئیس جمهور هم یکی از اعضای آن است ابلاغ شده اما اشکال آنجا است که نظارتی در جهت راهبری این سیاست ها شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: وقتی دولت و دستگاه ها به مصوبات توجهی نمی کنند وظیفه مجمع این است که اول به آن ها تذکر بدهد؛ در قدم بعدی اگر آن ها خود را اصلاح نکردند در این خصوص توضیحات کافی را به عرض مقام معظم رهبری برسانند و در گام بعدی هم قوه قضائیه مکلف است که با متخلفین برخورد کند.

قهرمانی سپس با بیان اینکه ضعف کار آنجا است که مجمع تشخیص مصلحت نظام از بعد نظارتی وظیفه خود را درست انجام نمی دهد اظهار داشت: نباید بلایی سر این سیاست ها بیاید که سر قوانین آمده!؛ این بسیار بد است که با مسأله فرهنگ و هنر به صورت سیاسی برخورد می شود. متأسفانه دولت ها با مسائل فرهنگی به شکل سیاسی برخورد می کنند و همین باعث تشتت و ولنگاری فرهنگی می شود.

این سینماگر تصریح کرد: همه مسئولان و هنرمندان دلسوز نظام و انقلاب اسلامی باید بدانند که دشمن بیکار نمی ماند و کارهایش را در جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راهبری می کند؛ این وظیفه یکایک ما است که مصوباتی که قانونی هستند و به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده و الزامات شرعی نیز برای ما دارند را رعایت کنیم.

وی در خاتمه اظهاراتش افزود: هنرمندان هم در حد استطاعت خود باید از مسئولان ذیربط در حوزه فرهنگی و هنری مطالبه گری داشته باشند و از آن ها بخواهند تا قوانین مصوب در حوزه فرهنگ و هنر شکل اجرایی بگیرد. تبعیت از قانون باید در حوزه فرهنگ و هنر نهادینه شود و این وظیفه هنرمندان و رسانه ها است که این مطالب را به مسئولان گوشزد کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.