جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱

در جشنواره فیلم ونیز؛

«آنجلینا جولی» از کارگردان زن افغانستانی حمایت کرد

آنجلینا جولی

سینماپرس: «آنجلینا جولی» از «صحرا کریمی» کارگردان افغانستانی حاضر در جشنواره فیلم ونیز حمایت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آنجلینا جولی هنرپیشه معروف هالیوودی که چندین بار با ادعای سفیر حسن نیت سازمان ملل به افغانستان سفر کرده است، امروز در اولین اکران فیلمی از افغانستان از کارگردان آن حمایت کرد.

«آنجلینا جولی» از «صحرا کریمی» کارگردان افغان که با فیلم «حوّا، مریم، عایشه» در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرده است، حمایت کرد و گفت:  این فیلم اثری است که با ظرافت ساخته شده و در حرکت است که زندگی زنان جوان در افغانستان معاصر را شرح می‌دهد. این فیلم همچنین بخشندگی، زیبایی و روحیه زنان افغان را نشان می‌دهد و ازدواج، عشق، دوستی، خانواده و مادری را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

این فیلم با بازیگران و عوامل کاملاً محلی افغان ساخته شده و توسط کتایون شهابی تولیدکننده و نماینده فروش تولید شده است.

آنجلینا جولی در ادامه سخنرانی‌اش در اکران این فیلم گفت: هر فیلمی که در افغانستان ساخته می‌شود پیروزی بر فرصت‌هاست. در زمانی که آینده افغانستان در حال تعادل است، ما را به یاد همه آنچه که بر میلیون‌ها زن افغان گذشته می‌اندازد، زنانی که لیاقت آزادی، استقلال و امنیت را با انتخاب خودشان و در خانه‌های خود و در جامعه خود دارند.

صحرا کریمی کارگردان فیلم «حوّا، مریم، عایشه» گفت: ما از آلبرتو باربِرا و جشنواره ونیز بخاطر دعوت از فیلم من و در اختیار گذاشتن تریبونی برای توجه به مسائلی که کشور من با آن روبرو است ـ از جمله نیاز به تضمین حقوق اساسی زنان در افغانستان ـتشکر می‌کنیم. برابری جنسیتی کشور را قادر می‌سازد به موفقیت برسد و همین برابری برای صلح جهانی اساسی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.