سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

به کارگردانی رضا فرهمند؛

شرکت «نت‌های مسی یک رویا» در «سینماحقیقت»

فیلم مستند «نت‌های مسی یک رویا»

سینماپرس: فیلم مستند «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند متقاضی شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، متقاضی شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شد.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۷۳ دقیقه‌ای آمده است: «مَلّوک، پسری ۱۰ ساله است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می‌کنند و می‌فروشند اما موسیقی و شوق رسیدن به آرزویی کودکانه، گرمای امید را در دل آنها زنده می‌کند و به خرابه‌ها و ویرانه‌ها رنگ و شادی می‌بخشد...»

«نت‌های مسی یک رویا» در اولین نمایش جهانی خود، ماه گذشته در بخش رقابتی هفته منتقدان هفتاد و دومین دوره جشنواره معتبر «لوکارنو» سوئیس روی پرده رفت.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از پژوهشگر و کارگردان: رضا فرهمند، فیلمبرداران: مهراد امین، رضا فرهمند، صدابردار: حمید احمدی، تدوینگران: فاطمه بنیادی، رضا فرهمند، صداگذار: حسن مهدوی، آهنگساز: کریستوف رضاعی، مدیران تولید: سالم محمدی، مهدی خسروآبادی، تهیه‌کننده: مرتضی شعبانی، تهیه شده در: مرکز مستند حقیقت

رضا فرهمند پیشتر با مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی»، برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی از جشنواره‌های مختلف شده است. در کارنامه فیلمسازی او، ساخت مستندهای اتاق صعود، لطفاً بوق بزنید، کودکی فراموش شده، خانه‌ام ابریست، آزادی، قربانی، شیرزاد هم به چشم می‌رود.

مستندسازان متقاضی شرکت در بخش مسابقه ملی این دوره‌ جشنواره «سینماحقیقت» تا روز ۳۱ شهریورماه فرصت دارند فرم شرکت در این رویداد را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir  تکمیل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه فیلم، حداکثر تا دهم مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.