دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷

بعد از محرم و صفر؛

پخش «عمارت اعیانی» روی موج رادیو نمایش

رادیو نمایش

سینماپرس: نمایش رادیویی طنز «عمارت اعیانی» به کارگردانی بهرام ابراهیمی در استودیو ۸ رادیو نمایش به مرحله ضبط و تولید رسید.

به گزارش سینماپرس، بهرام ابراهیمی کارگردان سریال طنز رادیویی «عمارت اعیانی» درباره این مجموعه گفت: این سریال رادیویی را سمیرا شکوهی نوشته که اثری اجتماعی و طنزآمیز است و اتفاقات آن در عمارتی پر رمز و راز در زمان قاجاریه رخ می دهد.

وی افزود: اتفاق درستی که در این نمایش رادیویی رخ داد انتخاب بازیگران بود، چرا که بهترین بازیگران برای بهترین نقش ها انتخاب شدند و خلاقیت آنها در حین بازی به شنیدنی‌تر شدن این اثر کمک زیادی می کند.

ابراهیمی درباره کارگردانی و زمان تمرین نمایش های رادیویی تاکید کرد: از آنجایی که اغلب بازیگران رادیو سریع الانتقال هستند نیازی به تمرین طولانی مدت ندارند و این سریال هم نهایتا یک روز تمرین داشت و بعد از آن به مرحله ضبط رسید.

این کارگردان بیان کرد: کارگردانی یک اثر کمدی نیاز به سرعت و ریتم دارد و یکی از کارهایی که من به عنوان کارگردان انجام می دهم این است که جلوی بازیگر را در زمان تمرین نمی گیرم و نهایتا به او اعلام می کنم که کجای بازی اش تغییر کند بهتر شنیده  می شود.

در ادامه سمیرا شکوهی نویسنده سریال رادیویی «عمارت اعیانی» کار با این گروه رادیویی را فوق العاده توصیف کرد و گفت: به عنوان یک نویسنده باید بگویم وقتی بازیگری خلاق است دست نویسنده را برای خلق های بعدی باز می گذارد، برای همین حضور من در حین تمرین کنار کارگردان و بازیگران این اثر باعث شد تا با دیدن بازی های خوب و حرفه ای آنها، ایده فصل دوم این سریال هم در ذهنم شکل بگیرد. از طرفی بهرام ابراهیمی کارگردانی مسلط و حرفه ای است و بازیگرشناسی فوق العاده ای دارد که می داند دقیقا چه کسی کدام نقش را می تواند به درستی بازی کند.

این نویسنده درباره داستان این اثر رادیویی گفت: جرقه داستان «عمارت اعیانی» از آنجا شکل گرفت که در ذهنم دو پیرزن در زمان قاجار را تجسم کردم که می خواهند در عمارت پدری شان برای شادی روح جدشان کاری انجام دهند که همین خود باعث بروز یک سری اتفاقات طنز شد.

سریال طنز رادیویی «عمارت اعیانی» به کارگردانی بهرام ابراهیمی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری مجید آینه، افکتوری نازنین حسن پور، گویندگی بهناز بستان دوست و با هنرمندی فریبا متخصص، رضا عمرانی، نوشین حسن زاده، قربان نجفی، شیوا رفیعیان، مهرداد مهماندوست، عباس توفیقی، مهدی آقامحمدی، بهادر ابراهیمی و کامیار محبی در استودیو ۸ رادیو نمایش تولید شده و قرار است بعد از ماه محرم و صفر از رادیو نمایش پخش شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.