دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

روی آنتن شبکه چهار؛

«به نام پدر» و «کلاه» چهارشنبه در فیلمخانه

فیلم به نام پدر

«به نام پدر» فیلمی زندگی‌نامه‌ای محصول ۱۹۹۳ به کارگردانی جیم شریدان است. به نام پدر نمایشی سینمایی از داستان واقعی افرادی است که بی گناه به انجام بمب گذاری و قتل سربازان انگلیسی در ایرلند محکوم شدند.

«به نام پدر» فیلمی زندگی‌نامه‌ای محصول ۱۹۹۳ به کارگردانی جیم شریدان است. به نام پدر نمایشی سینمایی از داستان واقعی افرادی است که بی گناه به انجام بمب گذاری و قتل سربازان انگلیسی در ایرلند محکوم شدند.
فیلم در مورد جوانی (دانیل دی لوئیس) است که مجبور میشود تا اعتراف کند که در بمب گذاری سال ۱۹۷۵ ازتش جمهوری خواه ایرلند علیه نیروهای انگلیسی دست داشته و این اعتراف باعث زندانی شدن پدرش هم می شود. همزمان یک وکیل (اما تامسون) هم که در حال تحقیق در مورد این موضوع است...
این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله برنده خرس طلای جشنواره برلین شده است. «به نام پدر» چهار شنبه از شبکه چهار پخش می شود.
«کلاه» با عنوان اصلی (Doulos,le) محصول سال ۱۹۶۲ فرانسه است که با مدت زمان یک ساعت و ۴۸ دقیقه به شیوه سیاه و سفید و با صدای مونو ساخته شده‌است. «کلاه» را ژان پیر ملویل کارگردان مطرح سینمای فرانسه ساخته‌ است. این فیلم که هشتمین ساخته این کارگردان محسوب می‌شود. این فیلم روز پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه به نمایش در می آید.
داستان فیلم «کلاه» درباره سارق سابقه‌داری به نام موریس فوگل است که گیلبرت و نور مالخورا به قتل می‌رساند. او از زندان رهایی می‌یابد و سعی می‌کند که یک سرقت دیگر بکند، اما به وسیله پلیس زخمی می‌شود. وقتی به هوش می‌آید می‌بیند در خانه دوستش ژان است. او فکر می‌کند سلین دوست سابقش که خبر چین پلیس است، او را لو داده است. سلین به وسیله پلیس بازجویی می‌شود و پلیس موریس را بازداشت می‌کند...
«بازی تقلید» فیلمی در ژانر تاریخی درام به کارگردانی مورتن تیلدام است. «بازی تقلید» زندگی تلخ ریاضی‌دان نامدار و پدر علم رایانه یعنی آلن تورینگ را در سه برهه تاریخی به تصویر می‌کشد. «بازی تقلید» برنده «جایزه انتخاب مردم»، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شد. در این فیلم بندیکت کامبربچ در نقش تورینگ در کنار کیرا نایتلی ظاهر شده‌است. بازی تقلید با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران رو به رو شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ شناخته شد. این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در هشت رشته نامزد شد که در نهایت موفق شد تنها جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای گراهام مور به ارمغان بیاورد.
خلاصه فیلم: «آلن تورینگ» یکی از بزرگترین یا می توان گفت نابغه ترین دانشمندان بریتانیایی بود که همزمان با جنگ جهانی دوم دعوت به کار می شود تا بتواند کد گذاری پیچیده نیروی های آلمانی به نام انیگما را رمزگشایی کند. او بر خلاف نظر همکارانش اصرار دارد با ساخت ماشینی مخصوص انیگما را شکست بدهد. اما پروژه پیش نمی رود و در حال شکست است که با ورود دختر نابغه ای بنام "جوان" تحقیقات به سرانجام می رسد...
این فیلم روز جمعه ۱۵ شهریور از شبکه چهار سیما پخش می شود.
«فیلم خانه» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت ۲:۳۰ بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.