یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

در سالن «سینماحقیقت»؛

نقد و بررسی دو مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» و «حلب سکوت جنگ»

مستندهای شبیه‌سازی آقای زرد و حلب سکوت جنگ

سینماپرس: دو فیلم مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» ساخته ماهان خمامی‌پور و «حلب سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو نقد و بررسی می شوند.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» و «حلب سکوت جنگ» از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۱۱ شهریور در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور ماهان خمامی‌پور و امیر اصانلو کارگردانان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها، سهراب خسروی و مهدی مطهر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

«شبیه‌سازی آقای زرد» مستندی تجربی درباره‌ پیرمردی به نام ابوزکور است که هر روز در بین ویرانه‌های شهر جنگ‌زده‌ حلب پرسه می‌زند. تمامی لباس‌ها و حتی گوشی موبایل، ساعت مچی، دیوارهای خانه، یخچال و وسیله‌های زندگی او زردرنگ است.

در خلاصه موضوع مستند «حلب سکوت جنگ» هم آمده است: «این فیلم روایتی‌ است شاعرانه از جنگ و ویرانی‌های آن و سکوت مرگباری که بر شهر حلب به عنوان پُررونق‌ترین شهر سوریه در سال‌های نه چندان دور حاکم شده است…»

علاقه مندان برای تماشای این دو فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۱۱ شهریور به کانون فیلم «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.