یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

کوستا گاوراس در جشنواره ونیز تجلیل شد

کوستا گاوراس کارگردان سرشناس یونانی

سینماپرس: به کوستا گاوراس کارگردان شناخته شده سینمای جهان شب گذشته (۳۱ آگوست) در جشنواره فیلم ونیز مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از منابع خبری ایتالیا،  کوستا گاوراس کارگردان فرانسوی-یونانی مطرح سینما که بیشتر برای ساخت تریلرهای سیاسی مانند «زد»، «حکومت نظامی» و «گمشده» شناخته می شود، شنبه شب ۳۱ اگوست با دریافت جایزه جیجر لکولتر گلوری در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین المللی ونیز مورد تجلیل قرار گرفت.

مراسم اهدای این جایزه در پلازو دل سینمای ونیز پیش از نخستین نمایش فیلم جدید گاوراس با عنوان «بزرگسالان در اتاق» برگزار شد. فیلم «بزرگسالان در اتاق» گاوراس برمبنای خاطرات وزیر اقتصاد سابق یونان یانیس واروفاکیس ساخته شده است. این فیلم در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور دارد.

کوستا گاوراس پیش از این در سال ۱۹۸۳ با فیلم «هانا کی» نامزد شیر طلای ونیز شده بود. او همچنین سال ۱۹۸۲جایزه نخل طلای کن را برای شاهکار خود «گمشده» کسب کرده بود.

خرس طلای برلین سال ۱۹۹۰ برای فیلم «جعبه موسیقی»، جایزه هیات داوران جشنواره کن سال ۱۹۶۹ برای فیلم «زد» و همینطور جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان برای فیلم «زد» از دیگر جوایز مهم کوستا گاوراس در دنیای سینما است.

جایزه جیجر لکولتر گلوری یا «افتخار فیلمساز» به فیلمسازانی که در سینمای معاصر مشارکتی نوآورانه داشته اند، تعلق می گیرد. این جایزه امسال ۱۴ ساله شد.

از دریافت کنندگان شاخص این جایزه می توان به اتوره اسکالا، استیون فریرز، آل پاچینو، ژانگ ییمو، عباس کیارستمی و امیر نادری اشاره کرد.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز که از روز ۲۸ آگوست کار خود را آغاز کرده است تا روز ۷ سپتامبر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.