شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

شنبه دوم شهریور ماه؛

مستند «سرتیفیکیت» روی آنتن شبکه مستند

مستند سرتیفیکیت

سینماپرس: کارگردان «سرتیفیکیت» که از ساخت و تولید لوکوموتیوی تمام ایرانی روایت می کند، جشنواره مستند را راهی برای ورود فیلمسازان جوان و تازه کار به عرصه فعالیت حرفه ای دانست.

به گزارش سینماپرس، صفی الله حسینی کارگردان فیلم مستند «سرتیفیکیت»درباره فعالیت در حوزه مستند به مهر توضیح داد: من متولد ۱۳۶۵ و اصالتا اهل چهارمحال و بختیاری هستم و در رشته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه تحصیل می کنم. از سال ۸۳ وارد عرصه خبر و پس از آن وارد صدا و سیمای مرکز اصفهان شدم و چند سال بعد به حوزه مستند روی آوردم و تا به حال حدود ۵۰ مستند ساخته ام و با حدود ۳۰۰ مستند همکاری داشته ام.

حسینی درباره ایده و روند ساخت فیلم خود گفت: طی سفری که به شاهرود داشتم به طور اتفاقی برای اولین بار با دستگاه لوکوموتیو روبرو شدم و در ادامه با مبدع آن آشنا شدم. فردی که در ابتدا کارگر استخراج بوده و سپس به حوزه تعمیرات وارد شده و در حوزه های مکانیک و بخش های مدیریتی هم فعالیت داشته است.

وی افزود: این کارگر دوره های آموزشی خارجی در کشور های اوکراین و ارمنستان نیز حضور داشته و بعد از یادگیری چگونگی کارکرد این دستگاه، کارگاه کوچکی برای ساخت آن راه اندازی می کند اما در تولید انبوه محصول با مشکلاتی مواجه می شود.

کارگردان فیلم مستند «سرتیفیکیت» در ادامه درباره جشنواره مستند سیما اظهار کرد: خدا را شکر در این چند دوره که جشنواره برگزار شده، روند خوبی را طی کرده است. در همه دوره ها به عنوان یکی از عوامل فیلم ها به طور غیر مستقیم در جریان جشنواره بوده ام و آن را نقطه قوتی در تلویزیون می دانم. با این جشنواره راهی برای ورود فیلمسازان جوان و تازه کار به عرصه فعالیت حرفه ای باز شده است و با توجه به داوری ها نتایج مثبتی هم در پی داشته است. البته ای کاش شرایط فیلمسازان شهرستانی که از پایتخت دور هستند در داوری ها مورد نظر قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: وجود آرای مردمی نیز باعث حمایت و حضور بیشتر و بهتر مردم و مشارکت آنها در جشنواره شده و البته پخش از مدیوم تلویزیون این جشنواره را خاص و جذاب کرده است.

سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما، از ۱۵ تیر ماه با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، کار خود را آغاز کرده است و فیلم مستند «سرتیفیکیت» نیز روز شنبه دوم شهریور ماه ساعت ۱۹ از شبکه مستند روی آنتن می رود و ساعت ۲۴ و ۱۱ صبح روز بعد بازپخش می شود.

نظرات

  • رضا ۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۶:۱۲
    0 0
    مستند را دیدم بسیار زیبا بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.