جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

مجید حقی مطرح کرد؛

تحقیق و نگارش «مُلک سلیمان نبی (ع)» به زمان نیاز دارد/ اصلی‌ترین منبع تولید سریال قرآن است

نمایی از فیلم سینمایی ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی

سینماپرس: مجری طرح سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» گفت: برای تحقیق و نگارش این سریال به زمان طولانی نیاز داریم.

به گزارش سینماپرس، «مجید حقی» مجری طرح سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» به فارس، گفت: تا به اینجای کار تحقیقات فراوانی درباره این سریال داشتیم و به پیشرفت قابل قبولی هم رسیدیم.

وی ادامه داد: آیاتی که در قرآن کریم درباره حضرت سلیمان (ع) آمده است و احادیث استخراج شده اند و گروه پژوهش مشغول دسته بندی موضوعات مختلف هستند. در مجموع تحقیقات بسیار مفصلی انجام شده است.

حقی با اشاره به پروسه مهم نگارش فیلمنامه افزود: در نگارش متن این سریال، یک گروه تخصصی نویسنده و پژوهشگر با تخصص‌های مختلف و مرتبط به سرپرستی سید مجید مطهری نژاد تشکیل شد که زیر مجموعه آن چند کارگروه با عنوان‌های تاریخی، قرآنی، احادیث و روایی مشغول به کار هستند.

مجری طرح سریال «ملک سلیمان نبی» در پاسخ به این پرسش که شباهت‌هایی بین نسخه سینمایی ساخته شد و سریال آن وجود دارد، افزود: داستان سریال مستقل از نسخه ساخته شده روایت می‌شود که از زمان کودکی سلیمان نبی آغاز و تا پایان حیات ایشان را در بر می‌گیرد و در خلال آن به صورت فلاش بک موضوع ملک‌های ۳ گانه از زمان طالوت و داوود (ع) تا پایان حیات سلیمان (ع) به تصویر کشیده می شود.

وی در ادامه نیز بیان داشت: در این مجموعه از تمامی منابع اعم از اسلامی و غیر اسلامی مورد پژوهش قرار می‌گیرد، اما اصلی‌ترین منبع آن قرآن و آیات مربوطه است.

حقی در پایان با اشاره به اینکه برای نگارش سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» حدود یکسال زمان نیاز داریم، افزود: هم اکنون و با توجه به شرایط تولید، حتما تغییراتی خواهد داشت.

سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» جدید ترین پروژه شهریار بحرانی به عنوان فیلمساز است که سالها پس از سریال (مریم مقدس) به تلویزیون بازگشته است. این سریال به تهیه کنندگی محمدرضا رمضانی و کارگردانی شهریار بحرانی تهیه و تولید می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.