چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

فیلم‌های کودک در ۱۴۳ نقطه محروم کشور اکران شد

آرم جشنواره فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: به همت انجمن سینمای جوان، بنیاد سینمایی فارابی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک عزم ملی امسال گزیده ای از فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در فیلم‌های کودک در ۱۴۳ نقطه محروم کشور اکران شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم کودک علیرضا تابش سه شنبه شب در آیین اختتامیه نمایش فیلم های منتخب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در مشهد که در پردیس سینمایی سیمرغ برگزار شد افزود: تفاوت عمده جشنواره امسال با دوره های قبل ایجاد فضای شور و نشاط برای کودکان ایرانی به مدت یک هفته در سراسر کشور با نمایش گزیده ای از فیلم های این جشنواره بود.

وی اضافه کرد: شعار سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان «رویای کودکان سیل زده را بسازیم» بود و با اکران گزیده ای از این فیلم ها در مناطق سیل زده و محروم کشور رکورد جدیدی از این رویداد بین المللی در کشور به ثبت رسید.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: امسال در کنار نمایش فیلم های منتخب جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در مشهد، چهار کارگاه آموزشی ویژه سینمای کودک و نوجوان نیز برای بررسی و تحلیل فیلم ها برگزار شد که رویداد خوشایند و قابل تحسینی بود.

تابش افزود: در بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم سه تفاهم نامه بین سه جشنواره مهم آسیایی حوزه فیلم کودک و نوجوان یعنی جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ کودک و نوجوان ایران، روسیه و کره جنوبی امضا شد که زمینه تقویت و تولید فیلم های مشترک و تبدیل ایده های جوانان ایرانی به سوژه های ناب را فراهم می کند.

هنرپیشه با سابقه فیلم های جنگی و دفاع مقدس و کارگردان فیلم «تورنادو» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان هم در این آیین گفت: حدود ۱۶ سال بود که سینمای کودک و نوجوان در سکوت فرو رفته و فقط خاطره ای از آن باقی مانده بود اما جشنواره امسال نشان داد که سکوت ۱۶ ساله این سینما شکسته شده است و دوباره به روزهای اوج خود باز می گردد.

سید جواد هاشمی افزود: در این ۱۶ سال توجهی به سینمای کودک و نوجوان نشد و کودکان فراموش شدند و نسلی را ساختند که به سینما عادت نداشت چون فیلمی برای او در کودکی ساخته نشده بود.

وی اضافه کرد: من ۲۹ مرتبه در فیلم های جنگی شهید و به هنرپیشه دوران دفاع مقدس معروف شدم اما برای پر کردن خلاء سینمای کودک تصمیم گرفتم برای کودکان فیلم بسازم زیرا مقدس ترین دفاع را در شرایط کنونی ساختن فیلم برای بچه ها می دانم.

کارگردان فیلم «تورنادو» گفت: تلاش کردم در فیلم هایم سه عنصر شادمانی، آموزش و تربیت نمود داشته باشد از این رو از فیلم «پیشونی سفید» من استقبال شد و پرفروش ترین فیلم فصل پاییز سال ۱۳۹۱ شد و توانست جایگاه ممتازی در سینمای کودک به دست آورد.

هاشمی افزود: امسال فیلم «تورنادو» را برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان ساختم که البته قدری با چاشنی دنیای بزرگسالان همراه بود و هم اینک نیز در حال ساخت فیلم «شهر گربه ها» برای کودکان هستم.

سی و دومین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ کودک و نوجوان از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور ماه در دو بخش ملی و بین المللی در اصفهان برگزار شد و همزمان با آن ۱۰ فیلم از این جشنواره از ۳۱ مرداد ماه تا چهارم شهریور ماه در سینما سیمرغ مشهد به اکران درآمد.

این فیلم ها «داستان‌ های باغ جادویی» به کارگردانی آنتوان کرینگز و آرنود بورن از فرانسه، پویانمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی از ایران، «جزیره گنج» به کارگردانی حمیدرضا لوافی از ایران، «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ایران، پویانمایی «جوانمردان» به کارگردانی علی احمدی از ایران، «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری از ایران، «اینجا خانه من است» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور از ایران، «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داساگر از ایران، «غرغرو وارد می شود» به کارگردانی آندرس کونوریه از مکزیک و «تورنادو» به کارگردانی سید جواد هاشمی از ایران بودند.

۲۰ نفر از پیشکسوتان و متخصصان سینمای کودک و نوجوان از خراسان رضوی فیلم های اکران شده این جشنواره را در مشهد داوری کردند که از دیدگاه آنان ۳ فیلم «۲۳ نفر»، «منطقه پرواز ممنوع» و «تورنادو» رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.