سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

با حضور اصحاب رسانه صورت گرفت؛

برگزاری دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان در شهرک غزالی

سردیس ۵ اسطوره هنر ایران در شهرک سینمایی غزالی

سینماپرس: دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان در شهرک غزالی با حضور مسئولان رسانه ملی و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان در شهرک غزالی با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و کمال فیض آبادی مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی غزالی امروز برگزار شد.

آغاز دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان در شهرک غزالی

احمد امیدی حائری قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما در این مراسم گفت: بیش از چهل سال از قدمت شهرک غزالی می‌گذرد؛ بهره برداری از این مکان از سریال «هزاردستان» آغاز شد و به مرور توسعه پیدا کرد. وسعت شهرک غزالی از ۲۵ هکتار به ۴۰ هکتار رسیده است و در آینده به ۵۰ هکتار هم می‌رسد.

وی افزود: به واسطه درخواست‌هایی که داشتیم، این پیشرفت‌ها حاصل شد. ۲۶ هزار لباس، ۱۴ هزار قطعه آکسسوار (وسایل) صحنه، ۸ هزار قطعه فنی در گنجینه شهرک غزالی موجود است. با داشتن این وب سایت به راحتی امکان دسترسی اطلاعات به عوامل را خواهیم داشت. ۱۸ لوکیشن اصلی داریم که در کنار آن لوکیشن های فرعی هم وجود دارد.

آغاز دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان در شهرک غزالی

حائری اظهار کرد: از سال ۹۶ مسابقه طراحی را در سراسر کشور برگزار گردیم تا طرح لوگو برای شهرک تلویزیونی سینمایی داشته باشیم. پیش از این هم در شهرک غزالی، سردیس چند تن از هنرمندان رونمایی شده بود؛ سردیس‌ هنرمندانی چون جمشید مشایخی، علی نصیریان، داوود رشیدی و عزت الله انتظامی.

در ادامه این مراسم، عظیمی رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت: هر سازمانی که بخواهد موفق شود، باید اول ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را بشناسد و در جهت حفظ این سرمایه‌ها حرکت کند. مهمترین سرمایه رسانه ملی، سرمایه انسانی است. امروز میزبان اساتیدی در حوزه گریم، دوبلاژ، فنی و سایر بخش های سیما هستیم و برای تکریم آن‌ها تلاش می‌کنیم.

آغاز دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان در شهرک غزالی

در ادامه، از داریوش ارجمند، منوچهر اسماعیلی، عبدالله اسکندری تقدیر شد. ژاله علو به خاطر کسالت حضور نداشت و برای جمیله شیخی نیز فاتحه‌ای قرائت شد. در این مراسم از تندیس دست عبدالله اسکندری رونمایی شد.

اسکندری طراح برجسته گریم پس از این رونمایی گفت: سخن گفتن در کنار استاد بزرگ صدا منوچهر اسماعیلی بسیار سخت است؛ من امروز به آرزوی خود رسیدم. از لحظه کلنگ زدن شهرک غزالی کنار علی حاتمی بودم و بارها شاهد سختی‌هایی که او کشید. علی حاتمی همیشه می‌گفت «دوست دارم برای این سینما کاری کنم». برای من هم باعث افتخار است که هم دوره داریوش ارجمند و منوجهر اسماعیلی و دیگر عزیزان بوده‌ام.

آغاز دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان در شهرک غزالی

در پایان این مراسم از سردیس‌های ژاله علو، جمیله شیخی، داریوش ارجمند، منوچهر اسماعیلی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.