سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

سینمای کودک و نوجوان سینمای اجتماعی و بخشی از هویت سینمای ایران است

سخنرانی سید عباس صالحی در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سینماپرس: آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی شامگاه دوشنبه (٤شهریورماه) در آئین اختتامیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان با تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینمای ایران است و اگر به دنبال سینمای انسانی هستیم کودکان و نوجوانان با فطرت پاک ما را به این سینما نزدیک‌تر می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان رویاپردازی را به ما نشان می‌دهد، اظهار کرد: اگر به دنبال سینمای اجتماعی هستیم، این سینمای کودک و نوجوان است که فرصت در کنار خانواده بودن را به ما می‌دهد.

وی با اشاره به ساخت ۲۰۰ فیلم در حوزه سینمای کودک و نوجوان بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵ فیلم کودک و نوجوان اکران شد و در بین ۱۰ فیلم پروفروش سینمای ایران یک فیلم سینمای کودک داشته‌ایم و اکنون بخشی از سینمای ایران مربوط به سینمای کودک و نوجوان است.

صالحی با بیان اینکه لازم است اقداماتی برای تقویت سینمای کودک و نوجوان صورت پذیرد، تصریح کرد: اکنون با نگاه حمایتی فعالیت‌هایی آغاز شده است؛ کشور در حوزه ادبیات به ویژه ادبیات کودک و نوجوان پیشینه و مسیر رو به پیشرفت خوبی دارد که می‌توان از آن بهره برد و سینمای اقتباسی کودک و نوجوان را بسط و عمق داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.