دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

در به اضافه مستند؛

«نفوذی» بازخوانی ابعاد ترورهای سال۶۰ روی آنتن شبکه مستند

«به اضافه مستند»

سینماپرس: مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند می رود.

به گزارش سینماپرس، در سی و ششمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی از شبکه مستند پخش می شود. در این قسمت و پس از پخش مستند، عباس سلیمی نمین تاریخ‌پژوه کشور و جواد موگویی کارگردان مستند «نفوذی» مهمان برنامه می شوند و به بررسی موضوع نفوذ در دستگاه‌های اجرایی در دهه ۶۰ و ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی می پردازند. همچنین ابعاد ناگفته‌ای از تاریخ شفاهی آن سال‌ها و شخصیت مسعود کشمیری بیان می شود. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند می پردازند.

مستند «نفوذی» روایتی‌ صریح و جدی از زندگی مسعود کشمیری عامل ترور شهیدان رجایی و باهنر است. مسعود کشمیری از جمله نیروهای سازمان منافقین بود که با نفوذ در دستگاه‌های اجرایی کشور، زمینه‌ساز بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در هشت‌ شهریور ۱۳۶۰ و شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد. مستند نفوذی به بازخوانی بخش‌هایی از زندگی این فرد پرداخته است.

این برنامه به مناسبت روزهای ابتدایی شهریور و بمب‌گذاری دفتر ریاست جمهوری روز سه‌شنبه ۵ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۶ شهریور ساعت ۹ و جمعه ۸ شهریور ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی درباره موضوع مستند می‌پردازد.

این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.