شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹

مجید قناد:

نمایش یکی از مهم‌ترین ارکان شکوفایی استعداد است

مجید قناد

سینماپرس: مجید قناد، هنرمند تئاتر و تلویزیون گفت: دانش‌آموزان با کمترین امکانات ممکن به اجرای نمایش‌های صحنه‌ای می‌پردازند و ما می‌بایست در این زمینه امکانات بهتری را برایشان فراهم کنیم.

به گزارش سینماپرس، «مجید قناد»، داور بخش هنرهای نمایشی سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور که سی و یکم مرداد ماه به اتمام رسید، به فارس عنوان کرد: خوشبختانه شور و نشاط خوبی در جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری دانش آموزان وجود دارد. من در حوزه پسران داور جشنواره هستم و در بخش دختران نیز در آیین افتتاحیه حضور داشتم.

وی در ادامه با اشاره به این که داوران جشنواره و دبیران کمیته‌های مختلف آن هر کدام با دقت نظر توانسته‌اند حوزه مربوط به خویش را مدیریت کنند، افزود: یافتن دانش آموزان مستعد و هنرمند از سراسر کشور یکی از مهمترین دستاوردهای بزرگ برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی است و این گردهمایی بزرگ یکی از مهمترین ارکان انتقال فرهنگ های بومی و محلی استان های ایران است.

قناد در ادامه ضمن تقدیر از روند برگزاری این جشنواره در حوزه‌های مختلف و ضمن ابراز تاسف از این امر که ظرفیت بروز و ظهور استعدادهای هنری دانش آموزی استان‌ها و مراکز استان‌هایی که تقریباً از جمله استان‌های محروم به حساب می‌آیند کمتر وجود دارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش می‌تواند ضمن برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی و هنری مستقر در استان تهران از جمله مرکز هنرهای نمایشی زمینه حضور اساتید هنر نمایش در مراکز استان‌ها را فراهم آورد تا دانش آموزان بتوانند با شرکت در کلاس‌های مختلف آموزشی استعدادهای خود را بروز دهند.

دبیر جشنواره تئاتر کودک، ضمن تقدیر از حضور ارزشمند دانش آموزان در حوزه نمایش با اشاره به این که این دانش آموزان فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند، تصریح کرد: دانش‌آموزان در کمترین امکانات ممکن با بهترین شرایط به اجرای نمایش‌های صحنه‌ای خویش پرداختند و حال باید از خود بپرسیم که اگر امکانات و شرایط لازم برای بروز این استعدادها وجود داشته باشد در این حوزه‌ها چه خواهیم دید؟  

قناد، تعامل سازنده میان معلمان و دست اندرکاران حوزه نمایش از جمله مرکز هنرهای نمایشی را یکی از مهمترین بسترها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برشمرده و یادآور شد: هنر نمایش هنری نیست که آموزش آن تنها به روزهای جشنواره محدود شود، بلکه می‌بایست در تمام روزهای سال دانش آموزان زمینه‌های ارتباط با اساتید هنرهای نمایشی را داشته باشند چرا که این عزیزان آنقدر از استعداد برخوردار هستند که فقط کافیست تنها از طریق یک مجموعه اساتید هدایت شوند.

این پیشکسوت عرصه اجرا و هنر نمایش افزود: دانش‌آموزان شهرستانی در صورت بروز استعدادها می‌توانند هم برای دانش‌آموزان تهرانی که در قلب امکانات کشور قرار دارند هنر خود را عرضه کنند، گفت: حضور دانش آموزان در جشنواره‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور نشان‌دهنده علاقه و عشق آنها به هنر نمایش است و دست اندرکاران این عرصه نیز باید تلاش کنند تا علاقه موجود در قلب دانش‌آموزان کشته نشود.

سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور بیست و سوم و بیست و پنجم مرداد ماه ویژه پسران و بیست و هشتم تا سی و یکم مرداد ماه ویژه دختران به همت اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزشی و پرورش در رشته‌های هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی، ‌ادبی و پژوهشی و هنرهای آوایی در مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.