شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

سیدجلال محمدیان مطرح کرد:

تلویزیون باید برای مخاطبین خود ذائقه سازی کند

سیدجلال محمدیان

سینماپرس: یک خواننده پیشکسوت از تلویزیون درخواست کرد که آثاری از خوانندگان شاخص را برای مخاطبان پخش کند.

به گزارش سینماپرس، سیدجلال الدین محمدیان خواننده قطعه معروف «مردان خدا» با اشاره به ساخت چند قطعه مناسبتی برای تلویزیون به مهر گفت: من در این چند سال روی مجموعه‌ای از نغمات عاشورایی کار کردم که ملودی آنها قدیمی است و به منطقه کرمانشاه تعلق دارد اما شعر امروزی است و دوباره روی آن با تنظیم امروزی آوازخوانی شده است.

وی درباره پخش این آثار از تلویزیون عنوان کرد: بخشی از قطعات من به صورت مناسبتی تنظیم و تولید شده است که تلویزیون در مناسبت ها از آنها استفاده می کند.

محمدیان با اشاره به رویکرد تلویزیون که بیشتر سمت موسیقی های عامه پسند می رود، اظهار کرد: به عنوان یک نگاه آسیب شناسانه مطرح می کنم که نبود مدیریت در این رویکردها باعث می شود جوانان از موسیقی اصیل فرار کنند چرا که برخی از این خواننده ها که آثارشان در تلویزیون شنیده می شود چیزی از موسیقی ایرانی نمی دانند.

محمدیان اضافه کرد: تلویزیون نقش زیادی در گسترش و توسعه موسیقی ایرانی دارد مثلا قطعه «مردان خدا» برای بسیاری از مردم خیلی خاطره انگیز است و حتی در زمان پخش تحولی در جامعه ایجاد کرد.

این خواننده در پایان گفت: حرف من این نیست که صداوسیما فقط آثار موسیقی سنتی را پخش کند اما به سمت کارهای حرفه ای و شاخص برود مثلا آثار بنان را هر جوانی گوش کند، دوست دارد البته تلویزیون باید ذائقه سازی هم بکند چون مخاطب زیاد دارد و می تواند روی مخاطبش تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.