جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

با نزدیکی به ایام محرم؛

«رستاخیز» همچنان در بلاتکلیفی اکران

فیلم سینمایی رستاخیز

سینماپرس: فیلم «رستاخیز» که با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) ساخته شده، همچنان در بلاتکلیفی اکران قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، ماه محرم نزدیک است و دوباره نقد به تولید نشدن فیلم‌هایی با محتوای این ایام و بی توجهی مسئولان را می‌بینیم؛ وزارت ارشاد که متولی اصلی تولید نکردن چنین فیلم‌هایی است، کناره گیری کرده و به سمت دیگری یعنی تولید حداکثری فیلم‌های کمدی و ضعیف چشم دوخته است. اما وقتی به فیلم‌های حمایت شونده و عملکرد این وزارتخانه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که به راحتی می‌توان فیلم‌های عاشورایی ساخت، ولی انگار خبری نیست.

فیلمی با نام «رستاخیز» که با تولید دشوار و طولانی مدت ساخته شد، از وزارت ارشاد مجوز نمایش گرفت و ۲۴ تیر ۹۴ اکران شد اما چند ساعت پس از اکران توقیف شد.

حدود چهار سال از این توقیف می‌گذرد و کماکان اکرانش در بلاتکلیفی است؛ فیلم بیش از ده دقیقه کوتاه شد اما هنوز برخی از علما مخالف اکران «رستاخیز» هستند.

وزارت ارشاد کماکان می‌گوید مجوز بدهند و اکرانش از لحاظ ما بلامانع است اما هنوز خبری نیست. بهتر است زودتر مسئولان سینمایی با قاطعیت تکلیف این فیلم را مشخص کنند و پرونده فیلم بسته شود تا هر بار با نزدیک شدن به ایام محرم نخواهیم به وضعیت بلاتکلیف آن اشاره کنیم.

فیلم سینمایی «رستاخیز»  به کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی تقی علیقلی زاده در ۱۱ رشته در جشنواره سی و دوم فجر کاندیدا و در ۸ بخش سیمرغ دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.