دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱

«نوایش» رادیو به خط پایان رسید

برندگان جشنواره رادیویی نوایش معرفی شدند

جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی «نوایش»

سینماپرس: اختتامیه سومین جشنواره نمایش های کوتاه رادیویی «نوایش» روز دوشنبه 28 مردادماه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، جشنواره نمایش های کوتاه رادیویی «نوایش» با معرفی افراد برگزیده روز دوشنبه ۲۸ مردادماه در ساختمان اصلی رادیو نمایش برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا افتخاری، حمید شاه آبادی، مجید حمزه، جواد پیشگر، علی میلانی، بیوک میرزایی، صفا آقاجانی، مهرداد مهماندوست، بهرام سروری نژاد دبیر جشنواره، مینو جبارزاده، جهانشاه آل محمود، شهریار کرمی، میکاییل شهرستانی، فرشاد آذرنیا، میرطاهر مظلومی، احمد لشینی، ایوب آقاخانی، حمید منوچهری، بهرام ابراهیمی، فریبا متخصص، صدیقه کیانفر، علی میلانی، شیوا رفیعیان و ….حضور داشتند.

این مراسم با پخش سرود ملی و تلاوت قرآن کریم آغاز شد.

در ابتدا مجری مراسم اختتامیه متنی در مدح حضرت علی(ع) به مناسبت عید غدیر خواند و سپس کلیپ عید غدیر پخش شد.

حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره ضن تبریک عید سعید غدیر خم درباره جشنواره «نوایش» بیان کرد: ترجیح می دهم به جای اعداد و ارقام درباره خود شکل گیری جشنواره «نوایش» صحبت کنم. ما اینجا در مدت کمتر از ۲ ماه توانستیم جشنواره «نوایش» را با موضوع ولایت مداری و ولایت پذیری برگزار کنیم. در کمتر از یک ماه ۴۸۶ اثر ارسال شد و ۳۶۸ اثر به بخش داوری راه یافت و از ۲۰ استان اثر ارسال شده داشتیم.

وی افزود: امیدوارم چهارمین دوره با فاصله منطقی تری برگزار شود چراکه بین دوره دوم و سوم ۶ سال طول کشید.

در ادامه مراسم پس از پخش تیزر رادیو نمایش یک نمایش زنده رادیویی پخش شد.

سپس جواد پیشگر، بیوک میرزایی و حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی برای تجلیل از برندگان بخش های اصلی و مردمی روی صحنه آمدند.

لوح تقدیر سومین جشنواره نوایش به پاس بازی در نمایش قام قام بیب بیب به هلیا توحید لو تعلق گرفت.

لوح تقدیر سومین جشنواره نوایش به پاس بازی در نمایش قام قام بیب بیب به هانا توحیدلو تعلق گرفت.

لوح تقدیر سومین جشنواره نوایش به پاس بازی در نمایش لالایی خدا به طاها اسماعیلی تعلق گرفت.

لوح تقدیر جشنواره نوایش به پاس حضور متعهدانه در تولید آثار به افکتور محمدرضا قبادی فر تعلق گرفت.

لوح تقدیر جشنواره نوایش به پاس حضور متعهدانه در تولید آثار به صدابردار فرزاد شریفی تعلق گرفت.

در ادامه مراسم کلیپ داوری پخش شد و سپس میکاییل شهرستانی نماینده هیات داوران روی صحنه آمد تا بیانیه هیات داوران را قرائت کند.

میکاییل شهرستانی قبل از خواندن متن بیانیه مطرح کرد: تلاش کرده ایم درصد خطا برای داوری کم و کمتر باشد و کسانی که برگزیده شده اند شاید با نفر سوم و چهارم یک تا دو امتیاز بیشتر فرق نداشتند. امیدوارم در آینده ای نزدیک به تولید کارهای فاخر بپردازیم.

در ادامه مراسم کلیپ داوری پخش شد و سپس میکاییل شهرستانی نماینده هیات داوران روی صحنه آمد تا بیانیه هیات داوران را قرائت کند.

میکاییل شهرستانی قبل از خواندن متن بیانیه مطرح کرد: تلاش کرده ایم درصد خطا برای داوری کم و کمتر باشد و کسانی که برگزیده شده اند شاید با نفر سوم و چهارم یک تا دو امتیاز بیشتر فرقی نداشتند. امیدوارم در آینده ای نزدیک به تولید کارهای فاخر بپردازیم.

در ادامه از حمید منوچهری پیشکسوت رادیو و مینو جبارزاده دعوت شد برای اهدای جوایز بخش مردمی روی صحنه بیایند و سپس کلیپی از نامزدهای بخش مردمی سومین جشنواره نوایش پخش شد. این بخش ۲ اثر برگزیده داشت.

لوح تقدیر و ۵ میلیون تومان پول نقد به سید مسعود انوری برای نمایش گاهی به پشت سرت نگاه کن تعلق گرفت.

همچنین لوح تقدیر و ۸ میلیون تومان پول نقد به زینب مقصودی برای نمایش نفس تعلق گرفت.

زینب مقصودلو برنده جایزه بخش مردمی گفت: ما در شهرستان بچه های علاقه مند زیاد داریم و مهدی آذری استاد ما هستند و بسیار به ما کمک کردند که در این جشنواره شرکت کنیم. ما در شهرستان بسیار محدود هستیم و امیدوارم شرایط برای همه شهرستان ها فراهم شود.

در ادامه مراسم کلیپی پخش شد و سپس حسین متولیان شعری درباره حضرت علی (ع) خواند.

در ادامه صفا آقاجانی و بهرام ابراهیمی برای اهدای جوایز بخش بازیگری روی صحنه آمدند و کلیپی از نامزدهای بهترین بازیگری بخش مرد پخش شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره از جشنواره نوایش به علی میلانی برای نمایش دوستی اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره نوایش که به شهین نجف زاده برای نمایش اطلاعات لطفا اهدا شد.

شهریار کرمی و جهانشاه آل محمود برای اهدای جوایز بخش نویسنده و تهیه کننده روی صحنه آمدند و کلیپی از نامزدهای این دو بخش پخش شد.

جایزه بهترین تهیه کنندگی به سید مبین بوی افزار برای نمایش منتظر یک روز تعطیل اهدا شد.

جایزه بهترین نمایشنامه نیز به شیوا رفیعیان برای نمایش ستاره دنباله دار اهدا شد.

در ادامه مراسم ترانه ای با نام آقای بازیگر که توسط گروه آوان برای رادیو نمایش ساخته شده است، رونمایی شد.

میکائیل شهرستانی و صدیقه کیانفر برای اهدای جایزه بخش کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران روی صحنه آمد و سپس کلیپ معرفی نامزدها این بخش پخش شد.

جایزه بهترین کارگردانی رادیویی

جایزه بهترین کارگردانی به شیوا رفیعیان برای نمایش ستاره دنباله دار اهدا شد.

اهدای جایزه ویژه هیات داوران

جایزه ویژه هیات داوران به بازیگر نمایش بر ذمه زمین فریبا متخصص اهدا شد و صدیقه کیانفر این جایزه را اهدا کرد.

میکاییل شهرستانی در ادامه بیان کرد: جای خیلی ها در جمع ما خالی است و بسیاری از آنها در قید حیات نیستند و با هیچ ترفندی جای آنها پر نمی شود. جای صدرالدین شجره و همایون ایران پور و … خالی است. نمایش های رادیویی به بزرگانی مانند صدر الدین شجره و بسیاری از دوستان است که در میان ما نیستند مدیون است. آرزو می کنم تمام جوان هایی که وارد رادیو شدند بتوانند نگهبان نمایش های رادیویی باشند و آن را حفظ کنند.

در ادامه حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی ضمن تبریک عید غدیر گفت: من در این جمع چهره های افتخارآفرین هنر کشور را می بینم که سال ها در این عرصه فعالیت کرده اند و مردم هم علاقه بسیاری به آنها دارند. در فصل جدید رادیو نمایش باید دوباره به سراغ گنجینه ها که همان هنرمندان هستند برویم و از آنها بهره ببریم. نمایش رادیویی باید در زندگی مردم جاری شود و می‌تواند عشق و علاقه مردم را به رادیو دوچندان کرده و شنوندگان آن را افزایش دهد. تمام شبکه های رادیویی به نمایش رادیویی نیاز دارند و گر می‌خواهیم بر تعداد شنوندگان اضافه کنیم باید نگاه نویی به این مقوله داشته باشیم. در عرصه امروز ارتباطات نیاز به خط شکنی داریم و اگر می‌خواهیم در این عرصه پیروز شویم باید نوآوری داشته باشیم که نمایش های رادیویی کوتاه یکی از آنهاست.

وی در پایان تاکید کرد: عرصه ارتباطات امروز نیازمند نوآوری است و به گنجینه انسانی رادیو باید خلاقیت را تزریق کنیم تا شاهد نوآوری در این زمینه باشیم. رادیو نمایش و ساختمان ارگ خانه هنرمندان است. رقابت فروتنانه بزرگان با جوانان در این رویداد عرصه جدیدی را رقم زد و امیدوارم نوایش دور تازه ای از برنامه سازی را ایجاد کند. ما امروز باید نیاز مخاطب را شناخته و متناسب با علایق او محصولات خود را تولید کنیم.

اهدای جایزه بهترین اثر

با پخش کلیپی از نامزدهای بخش بهترین اثر، جایزه بهترین اثر به ایوب آقاخانی برای نمایش چله نشین توسط حمید شاه آبادی اهدا شد.

در پایان مراسم نیز گروه نور الساجدین به اجرای تواشیح پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.