شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

سینماگران و انتخاب پرشائبه نماینده سینمای ایران در اسکار/۲

بهمنی: هدف جشنواره های غربی نادیده گرفتن فیلم های ارزشی است و برخی افراد در کشور آب به آسیاب دشمن می ریزند

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در پی انتخاب پرشائبه نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ که با موج عظیمی انتقاد از سوی اهالی سینما و رسانه روبرو شده گفت: هدف جشنواره های غربی نادیده گرفتن فیلم های ارزشی است و برخی افراد در کشور آب به آسیاب دشمن می ریزند؛ ما سال ها است از نادیده گرفته شدن فیلم های ارزشی، انقلابی و استراتژیک به جشن ها و جشنواره های خارجی ضربه خورده ایم، مدت ها است فیلم هایی که به هیچ عنوان درخور انقلاب، ملت و کشور نیستند به جشنواره های خارجی می روند، فیلم هایی که بر اساس خوش آمد غربی ها تولید شده اند و هیچ رویکرد ایرانی-اسلامی در آن ها دیده نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من نمی دانم وقتی فیلم خوب و قابل تأملی مانند «شبی که ماه کامل» شد وجود دارد، فیلمی که استراتژیک و ارزشی است، فیلمی که از منظر فرهنگی و هنری بدون نقص است و می تواند نشان دهنده وحشی گری هایی که علیه کشور ما می شود را به جهانیان نشان دهد، چرا فیلمی باید به اسکار برود که هیچ دستاوردی برای سینمای ایران محسوب نمی شود؟

وی ادامه داد: بنده بارها گوشزد کرده ام که دست های پنهانی در کار است که فرهنگ و سیاست فرهنگی کشور را از اساس تغییر دهند در واقع جریان خزنده ای مدت ها است در سینمای ایران شروع به حرکت کرده که تفکرات ضد دینی، ضد ارزشی و لائیک را ترویج می کند. بنده معتقدم مدیران ارشد فرهنگی و مدیران عالی رتبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی و... باید پاسخگوی این فجایع فرهنگی در سینما باشند چرا که این افراد در رأس تصمیم گیری ها هستند، این ها باید پاسخگوی ملت ایران باشند.

بهمنی متذکر شد: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که ما در جمهوری اسلامی ایران بر اساس اهداف و منافع دشمنان این آب و خاک گام برداریم. هدف جشنواره های خارجی این است که ما فیلم هایی را به دنیا عرضه کنیم که هیچ نشانی از انقلاب اسلامی، فرهنگ غنی و والای ایرانی-اسلامی و امثالهم در آن ها وجود نداشته باشد و ما هم به آن ها لبیک می گوییم!

این سینماگر تأکید کرد: این نوع عملکردها در سینمای ایران کاملاً هدایت شده و پیش بینی شده است، افرادی هستند که برای مقابله با اندیشه مبارزاتی و انقلابی ملت شریف ایران اسلامی تلاش می کنند و موقعیت ها هم در اختیار آن ها است.  

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» با بیان اینکه ما ۴۰ سالگی انقلاب را رد کردیم و در همین ایام در عرصه سیاسی و نظامی چندین بار سیلی محکمی به آمریکا، انگلیس و غرب زده ایم اظهار داشت: اینک دشمنان انقلاب، اسلام و ایران از ما زخم کاری خورده اند و درصدد هستند که علیه ما اقدام کنند. آن ها چون توان مقابله نظامی با ما را ندارند به عوامل شان در حوزه فرهنگ دستور می دهند تا ماهیت ایران را زیر سوأل ببرند که این انتخاب اخیر یکی از نشانه های مهم این اتفاق است.

وی در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس و قوه قضائیه برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی باید وارد میدان شوند و اجازه ندهند برخی افراد بیش از این در حوزه فرهنگی و هنری هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند. هنوز هم دیر نشده و ما باید این فیلم ارسالی به اسکار را تغییر دهیم و فیلمی را به اسکار ارسال کنیم که برگرفته از روحیه انقلابی ملت ایران باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.