شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

به کارگردانی آناهید آباد؛

«یه وا» به جشنواره فیلم «وارنا» می رود

پوستر فیلم سینمایی «یه‌وا»

سینماپرس: فیلم «یه وا» ساخته آناهید آباد در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم وارنا که با عنوان «عشق دیوانگی است» برگزار می شود، روی پرده می رود.

به گزارش سینماپرس، جشنواره بین المللی فیلم «وارنا» از ۱ تا ۱۰ شهریور (۲۳ آگوست تا ۱ سپتامبر) در بلغارستان برگزار می شود و فیلم «یه وا» در بخش خارج از مسابقه این جشنواره به نمایش درمی آید.

جشنواره بین المللی فیلم «وارنا» بزرگترین جشنواره فیلم بلغارستان است که هر ساله با حضور فیلم های جدید کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و نام این جشنواره «عشق دیوانگی است»، از نام قدیمی ترین فیلم بلغاری موجود گرفته شده است که بیش از صد سال از تاریخ ساخت آن می گذرد.

«یه وا» ساخته آناهید آباد محصول مشترک کشورهای ارمنستان و ایران است.

این فیلم درباره مادری است که سعی می‌کند گذشته پر فراز و نشیب خود را به فراموشی بسپارد. «یه‌وا» پزشک ۳۴ ساله ای است که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی قرار دارد. او برای حفاظت از دختر خردسالش از ایروان فرار کرده، به نقطه دوردستی پناه می‌برد و به ناچار در محل جدید مجبور به مقابله با مسایل و دشواری‌ها و رو در روی آیینه‌ای به نام زندگی می‌شود.

«یه وا» نامزد سینمای ارمنستان در نودمین دوره جوایز اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان شده بود. این فیلم در جشنواره‌های معتبر دیگری نیز شرکت کرده و از دوازدهمین جشنواره فیلم «انار»، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «زردآلوی طلایی ایروان»، هفدهمین جشنواره «کینو شوک» روسیه، جشنواره فیلم نیویورک و جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان موفق به دریافت جوایزی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.