چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴

طی نامه ای صورت گرفت؛

اعتراض انجمن جلوه‌های ویژه به برگزاری مجمع عمومی خانه سینما بدون حضور 11 صنف

 انجمن جلوه‌های ویژه میدانی

سینماپرس: انجمن جلوه‌های ویژه میدانی در نامه‌ای به حسین انتظامی به برگزاری مجمع عمومی خانه سینمای بدون حضور 11 صنف اعتراض کرد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی رزاق کریمی (نائب رئیس خانه سینما) روز گذشته درباره روند برگزاری مجمع عمومی خانه سینما بدون حضور ۱۱ صنف توضیحاتی ارائه کرد. انجمن جلوه‌های ویژه میدانی با ارسال نامه‌ای به حسین انتظامی (رئیس سازمان سینمایی) به این مسئله و تعجیل خانه سینما در برگزاری مجمع عمومی اعتراض کرده است. متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم سازمان سینمایی

جناب آقای حسین انتظامی

ارسال احتراما، نظر به اینکه انجمن جلوه‌های ویژه میدانی طی مکاتبه با هیات مدیره خانه سینما، به پاسخ منطقی و مستدلی دست نیافت، ناگزیر درخواست استمهال خود را به حضور جنابعالی به عنوان بالاترین مقام رسمی و قانونی سینمایی کشور تقدیم می‌کند.

۱ - این انجمن به فرموده! هیات مدیره خانه سینما در حال طی مراحل دریافت پروانه از وزارت کار و اخذ شناسه ملی جدید است! و متعجبیم از این مسئله که با توجه اینکه هیات مدیره خانه سینما به این موضوع به خوبی واقف است، بازهم از ارسال دعوت نامه مجمع عمومی برای این انجمن خودداری کرده است.

۲- شتاب و تعجیل هیات مدیره برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما با اینکه به خوبی مستحضرند که بیرون گذاشتن بیش از ۱۱ انجمن، تبعات و عواقبی برای کلیت سینما و اهالی آن در پی خواهد داشت کاملا پرابهام و سوال‌برانگیز است.

۳ - اگر تاکید هیات مدیره بر داشتن شناسه ملی است، این انجمن به همراه تعداد زیادی از تشکل‌های دیگر عضو خانه سینما، با معرفی و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۲ در سازمان ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و شماره شناسه ملی دارد و معلوم نیست که چرا این شناسه ملی مورد قبول هیات مدیره خانه سینما نیست با اینکه در اساسنامه خانه سینما چنین محدودیت‌ها، مستندات و قیوداتی وجود ندارد.

۴ - اگر بنا به رفتار قانونی باشد، هیات مدیره و بازرس خانه سینما به خاطر عدم رعایت و اجرای مفاد اساسنامه مبنی بر حضور رییس یک صنف در جمع هیات مدیره به مدت بیش از ۲ ماه، خود اولین محکوم بی‌قانونی صنفی است و به تبع آن قطعا تمامی مصوبات آنها در طول این بی‌قانونی باطل است. به این مسئله، چه نهاد نظارتی‌ رسیدگی می‌کند!؟

۵ - تعجیل هیات مدیره برای برگزاری مجمع عمومی با توجه به اینکه بسیاری از وعده‌های آنان در بدو انتخاب و همچنین مجمع عمومی سال گذشته همچنان زمین مانده است به کلی سوال‌برانگیز است. به عنوان نمونه صدها میلیون صرف هزینه تنظیم و تدوین پنهانی! قرارداد تیپ شده است بدون اینکه این قراردادها به صورت رسمی به رویت، همفکری و تایید اصناف برسد و یا اینکه از آن خبر داشته باشند مضافا اینکه به هیچ عنوان موافقت تهیه‌کنندگان را به عنوان یک طرف قرارداد به همراه ندارد و ممکن است از سوی آنان کاملا مردود اعلام شود. و یا در مورد ساختار خانه سینما، این هزینه‌ها صرف تبیین ساختاری شده که هرگز به صورت رسمی با اصناف درمیان گذاشته نشده است و ...

اینکه هیات مدیره خانه سینما خود را حاکم مطلق می‌پندارد خارج از صلاحیت اوست و باید بداند که برای یک دوره به آنها ماموریت داده شده که چراغ خانه سینما را روشن نگه دارند و به مسائل صنفی، معیشتی و رفاهی اعضاء اندیشیده و عمل نمایند لیکن ظاهرا به دلیل اینکه در پایان این دوره عملکرد قابل قبولی برای ماموریت و وظایف خود ندارند ویا حداقل گزارش عملکرد آنان چنین مواردی را نشان نمی‌دهد بلکه بیشتر هزینه‌ها به مصرف احداث و تجهیز ساختمان شماره ۳ رسیده و چندان هم شفاف نیست شده است، قصد تعجیل در چینش هیات مدیره بعدی را با حداقل اصناف دارند!

شاید شتابزدگی هیات مدیره برای برگزاری مجمع عمومی با حداقل انجمن‌های عضو برای شانه خالی کردن از پاسخ به چرایی ضعف‌های این دوره نظیر انتخاب نامناسب‌ترین بیمه تکمیلی، نپرداختن به امنیت شغلی و بیمه بیکاری، پایین بودن حقوق بازنشستگی و همچنین ناعادلانه بودن ارائه خدمات به اصناف و عدم ورود به رسیدگی و حل معضلات بیکاری اعضاء و ... باشد.

در هر حال دلیل این تعجیل هرچه باشد انجمن جلوه‌های ویژه میدانی به عنوان یکی از پرافتخارترین حرفه‌های سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش برای همراهی و جلوه‌گری سینمای ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس، به آن معترض است و از جنابعالی درخواست رسیدگی دارد.

بدیهی است این انجمن همه طرق مباح برای احقاق حق خود و پیشگیری از اقدامات غیرقانونی هیات مدیره را خواهد پیمود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.