چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

دنیای انیمیشن

برترین انیمیشن‌های برنده اسکار کدامند؟

انیمیشن

سینماپرس: شاخص‌ترین انیمیشن‌هایی را که موفق به دریافت جایزه اسکار شده‌اند، در این گزارش به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، رنسانس مدرن دیزنی در زمینه انیمیشن از سال ۱۹۸۹ با انتشار «پری دریایی کوچک» رقم خورد و این کمپانی در سال ۱۹۹۵ انفجاری در این صنعت سینمایی با انتشار «داستان اسباب بازی» به وجود آورد.
بعد از آن با وجود مطرح شدن صنعت انیمیشن، اسکار تا سال‌ها هیچ بخشی را برای انیمیشن‌ها در این آکادمی در نظر نگرفت. اما دریچه‌ها برای حضور انیمیشن‌ها در اسکار باز شد و این آثار از سال ۲۰۰۱ شرکت داده شدند.

اولین جایزه این بخش نیز به انیمیشن «شرک» رسید. آخرین جایزه بهترین انیمیشن نیز به انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» تعلق گرفت.

انیمیشن‌ها طی این سال‌ها پیشرفت فراوانی کرده و در گیشه‌های فروش موفق ظاهر می‌شوند. همانطور که چندی پیش، انیمیشن‌های زیادی مثل «داستان اسباب بازی» مرز فروش یک میلیارد دلار را رد کرده اند. در ادامه به معرفی برترین انیمیشن‌هایی که موفق به کسب جایزه اسکار شده‌اند، می پردازیم:
 شهر اشباح (۲۰۰۱)

برترین انیمیشن‌های برنده اسکار کدام اند؟ شهر اشباح داستان دختری ده ساله را روایت می‌کند که به همراه والدینش به شهری جدید نقل مکان می‌کنند. در میانه راه، از مسیر خود منحرف می‌شوند و سر از یک تونل جنگلی در می‌آوردند؛ پس از اتفاقاتی پدر و مادر این دختر به خوک تبدیل می‌شوند، اما توسط کسی که در آنجا زندگی می‌کند نجات داده می‌شوند.

این انیمیشن به عنوان برترین انیمیشن در تمام تاریخ انیمیشن‌ها به شمار می‌رود که در دوره هفتادو پنجم جوایز اسکار جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کرد. این انیمیشن پردرآمدترین انیمیشن تاریخ چین است.

****
 وال ئی (۲۰۰۸)

برترین انیمیشن‌های برنده اسکار کدام اند؟ هفتصد سال از ترک زمین توسط انسان‌ها می‌گذرد و وال ئی رباتی تنها بر روی زمین است که ماموریتش فشرده سازی زباله‌های روی زمین است. روزی سفینه‌ای غول پیکر به زمین می‌آید و ربات دیگری به اسم ایوا برای جست و جوی حیات به زمین می‌آید که با این ربات آشغال جمع کن آشنا می‌شود.

این انیمیشن در دوره هشتاد و یکم دوره اسکار جایزه اسکارش را دریافت کرده است. وال ئی، از انیمیشن‌های محبوب پیکسار است که ستارگانی همچون بن برت سیگورنی ویور و فرد ویلارد در آن ایفای نقش می‌کنند.

****
 یخ زده (۲۰۱۳)

برترین انیمیشن‌های برنده اسکار کدام اند؟ در این انیمیشن تمرکز اصلی داستان بر روی دو خواهر است که یکی از آن‌ها قدرت خارق العاده‌ای دارد و به هر چیزی دست بزند، منجمد خواهد شد. در هنگام بازی کردن این دو برای السا که خواهر بزرگتر است، حادثه‌ای رخ داده و حالا آنا به همراه پدر و مادرش در تلاش هستند تا او را برای بهبودی به دره سنگ زنده ببرند.

این انیمیشن علاوه بر جایزه بهترین انیمیشن، جایزه بهترین ترانه را هم از اسکار دریافت کرد. جایزه گلدن گلوب، بفتا و آنی دیگر جوایز کسب شده توسط این انیمیشن است. قسمت دوم این انیمیشن هم در آذر ۹۸ اکران می‌شود و یکی از شانس‌های اسکار خواهد بود.

****
 رنگو (۲۰۱۱)

برترین انیمیشن‌های برنده اسکار کدام اند؟ بیش از هر فیلمی در این لیست، رنگو انیمیشنی است که که تقریباً می‌توان گفت برای کودکان ساخته نشده و رده سنی منفی ۱۳ سال دریافت کرده است.

گوره وربیسنکی و جان لوگان با رنگو یک انیمیشن وسترن خوب با حس شوخ طبعی مورد پسند خلق کرده اند که جانی دپ صداپیشگی آن را انجام داده است.

این انیمیشن داستان زندگی یک آفتاب پرست است که از یک اتومبیل به بیرون پرت شده و وارد دنیای جدیدی می‌شود. او با ادامه دادن راه خود وارد شهری می‌شود و اسم رنگو را برای خود انتخاب می‌کند. او پس از کشتن اتفاقی یک عقاب کلانتر شهر می‌شود تا بحران بی آبی آن شهر را حل کند.

****

 صعود (۲۰۰۹)

برترین انیمیشن‌های برنده اسکار کدام اند؟ محصول پیکسار داستان عاشقانه یک زوج است که داستان زندگی آن‌ها بعد از مرگ همسر شخصیت مرد انیمیشن به نام فردریکسون پایان می‌یابد. بعد از مرگ وی، فردریکسون تصمیم می گیرد که آرزوی دیرینه همسر خود که بنا کردن خانه‌ای بر روی آبشار بهشت است را بر آورده کند. او برای این کار ایده جالبی را عملی می‌کند.

انیمیشن صعود در سال ۲۰۰۹ در جشنواره کن اکران شد و به این ترتیب به اولین انیمیشن در تاریخ این جشنواره تبدیل شد که شانس نمایش در در این جشنواره فرانسوی را پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.