یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

پس از دریافت پلنگ افتخاری لوکارنو مطرح شد؛

پاسخ هیلاری سوانک به لغو اکران «شکار»/ مهم نیست ترامپ چه می‌گوید

هیلاری سوانک

سینماپرس: یکی دو روز پس از آن که ترامپ حمله به هالیوود را با عنوان نژادپرست انجام داد و یونیورسال اکران فیلم «شکار» را لغو کرد، هیلاری سوانک گفت مهم است که تفاوت‌هایمان را نشان دهیم.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، هیلاری سوانک که از بازیگران فیلم «شکار» است و اکنون در جشنواره لوکارنو حضور دارد، گفت مهم این است که تفاوت‌هایمان را نشان دهیم و تقسیمات سیاسی رییس جمهور مانع تغییر علاقه او به گفتن داستان‌های بامعنی نخواهد شد.

این در حالی است که کمپانی یونیورسال پیکچرز در پاسخ به ادعای ترامپ مبنی بر نژادپرست بودن هالیوود، برنامه اکران فیلم «شکار» را که قرار بود ۲۷ سپتامبر راهی سینماها شود، لغو کرد.

سوانک گفت: اشتیاق من به گفتن داستان‌های خاص همیشه به قوت خودش باقی می‌ماند و برایم هیچ اهمیتی ندارد رییس جمهور چه کسی است و چه می‌گوید. او افزود: انتخاب‌های من نشان می‌دهد من چه جور آدمی هستم و آنچه اتفاق می‌افتد نمی‌تواند مرا تغییر دهد.

سوانک از بازیگران فیلم «شکار» است که داستان آن درباره گروهی است که در یک جنگل بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند طعمه شکار به منظور ورزش برای گروهی از ثروتمندان شده‌اند. در واقع فیلم تصویرگر شکار مردم سفیدپوست از طبقه کارگر به دست عده‌ای لیبرال پولدار به عنوان تفریح است.

کمپانی یونیورسال در چند روز اخیر به دلیل تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا تبلیغات فیلم «شکار» را به صورت موقت متوقف کرده بود.

هیلاری سوانک، اما رابرتز، اتان ساپلی و جاستین هارتلی گروه بازیگران «شکار» هستند. کارگردانی فیلم را کریگ زابل انجام داده است.

ترامپ به دنبال تیراندازی در دو شهر و کشته شدن چند ده نفر، لبه انتقادش را به سوی هالیوود گرفته و گفته بود هالیوود برای این کشور زیان‌بار است. شبکه فاکس نیوز و دیگر رسانه‌های نزدیک به محافظه کاران نیز به این فیلم انتقاد کرده‌اند.

صبح روز جمعه ترامپ در مقابل کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت کرد و صنعت سینمای آمریکا را نژادپرست خواند و گفت: وقتی درباره نژادپرست حرف می‌زنیم، هالیوود نژادپرست است. آنها با این فیلم‌هایی که می‌سازند برای کشور ما خیلی خطرناک‌ هستند. کاری که هالیوود می‌کند، برای کشور ما بسیار زیان‌بار است.

این در حالی است که ترامپ اصطلاح نژادپرستی را برای حمله به سفیدپوستان به کار می‌برد و چند بار چهره‌های هنری سیاهپوست مانند اسپایک لی و تاویس اسمایلی را به نژادپرستی متهم کرده بود.

دو حادثه تیراندازی اخیر ترامپ را به شدت در فشار قرار داده به ویژه این که مهاجمی که در ال پاسو به مردم آتش گشود، در بیانیه‌ای  تهاجم لاتین تبارها به تگزاس را عامل این حمله خوانده بود.

ترامپ همواره متهم شده که با به کار بردن ادبیات نژاد پرستانه و نفرت پراکنانه درباره اقلیت‌ها به شکل غیرمستقیم در حوادث اخیر نقش داشته است.

سوانک تاکید کرد نمی‌خواهد درباره فیلم حرف بزند چون وقتی فیلم هنوز دیده نشده، کسی نمی‌داند فیلم در واقع درباره چیست و اگر درکی از فیلم وجود نداشته باشد، نمی‌توان درباره‌اش گفت‌وگو کرد.

این بازیگر که دو بار جایزه اسکار را دریافت کرده در سوییس حضور یافت تا جایزه پلنگ افتخاری لوکارنو را دریافت کند. این بازیگر و تهیه کننده جمعه شب در پیزاگرانده شهر لوکارنو با گنجایش ۸ هزار نفر شرکت کرد و شنبه به دنبال صحبت‌های ترامپ و تصمیم یونیورسال به این مسایل واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد نقش آفرینی در فیلم‌هایی با مفهوم خاص را ترک نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.