شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

واکنش علی عطشانی به یک شکایت؛

فیلم من درباره ناصر محمدخانی نیست

فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش»

سینماپرس: علی عطشانی کارگردان فیلم «یادم تو رو فراموش» به شکایت ناصر محمدخانی و درخواستش برای جلوگیری از اکران این فیلم واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، علی عطشانی کارگردان فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» درباره شکایت مطرح شده از سوی ناصر محمدخانی و درخواستش از سازمان سینمایی برای جلوگیری از اکران این اثر سینمایی به مهر گفت: مرکز رسمی و قانونی برای من به عنوان یک کارگردان، سازمان سینمایی است و تا زمانی که سازمان سینمایی مساله‌ای را به من ابلاغ نکند، من هیچ چیز درباره اکران شدن یا نشدن فیلم خود به رسمیت نمی‌شناسم.

وی ادامه داد: مساله دیگر این است، که ممکن است هر فردی فیلمی را ببیند و با خود فکر کند که چقدر این فیلم شبیه سرنوشت من است، این امر دلیلی نمی‌شود که حتما فیلم از روی داستان زندگی آن فرد ساخته شده باشد.

این کارگردان که پیش‌تر و در نشست خبری «یادم تو رو فراموش» در جشنواره فیلم فجر اعلام کرده بود که این اثر اولین فیلمی است که بر اساس پرونده ناصر محمدخانی و شهلا جاهد ساخته شده است، درباره آن اظهارات هم توضیح داد: من اصلا چنین حرفی را نزده‌ام بلکه در آن نشست اعلام کردم که این اولین اثری است که فیلمنامه‌نویسش نگاهی شبیه به قضایای پرونده موردنظر داشته است و همچنان نیز براین امر معتقدم.

وی ادامه داد: فیلمنامه‌نویس زمانی که می‌خواهد یک اثر را خلق کند، تحقیق می‌کند و ممکن است پرونده‌های بسیاری را مطالعه کند، فیلمنامه‌نویس این فیلم هم نگاهی به پرونده ناصر محمدخانی و شهلا جاهد داشته است اما اگر این فیلم براساس داستان واقعی آن پرونده بود لازمه‌اش این بود که شخصیت اصلی مثلا بچه هم داشته باشد. حتی نوع آشنا شدن دو کاراکتر اصلی در فیلم ما متفاوت از داستان واقعی پرونده موردنظر است.

کارگردان فیلم «یادم تو رو فراموش» توضیح داد: ناصر محمدخانی هم اگر فکر می‌کند همان فردی است که در «یادم تو رو فراموش» به تصویر درآمده است بهتر از زندگی و نوع آشنایی کاراکترها در فیلم را با زندگی واقعی خود تطبیق دهد.

عطشانی در پایان باردیگر تأکید کرد: گویا ناصر محمدخانی گفته است که من وی را در این فیلم بد نشان داده‌ام، اما بازهم تاکید می‌کنم که این فیلم اساساً درباره زندگی وی نیست.

نظرات

  • sia. ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۶:۰۹
    0 0
    اولين فيلم ساخته هومن سيىدی بود با بازی نوید محمد زاده و رعنا آزدی ور و طناز طباطبایی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.