جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

داریوش باباییان مطرح کرد:

باید نماینده‌ای از آثار سینمای کودک در شورای صنفی نمایش حضور داشته باشد

داریوش بابائیان

سینماپرس: اگر برای سینمای کودک برنامه‌ریزی صورت بگیرد و نماینده‌ای از این آثار در شورای صنفی نمایش حضور داشته باشد، شاید بشود وضعیت اکران را سامان داد چراکه در حال حاضر به نمایش گذاشتن آثار کودک کار سختی شده است.

به گزارش سینماپرس، داریوش باباییان تهیه کننده سینما درباره سینمای کودک، به مهر گفت: دغدغه فیلمسازی من مربوط به سینمای کودک می‌شود و تاکنون حدود ۱۴ فیلم در این حوزه ساخته‌ام از همین رو می‌توانم بگوییم سینمای کودک در سال‌های دور وضعیت بهتری داشته است. هرچند حالا برخی می‌گویند وضعیت اکران این گونه سینمایی بهتر شده ولی واقعا این چنین نیست.

بابائیان تاکید کرد: در حال حاضر سرگروه‌ها در خدمت دفاتر پخش هستند و به راحتی نمی‌شود قرارداد بست. اگر برای سینمای کودک برنامه‌ریزی صورت بگیرد و نماینده‌ای از این آثار در شورای صنفی نمایش حضور داشته باشد، شاید بشود وضعیت اکران را سامان داد چراکه در حال حاضر به نمایش گذاشتن آثار کودک کار سختی شده است.

وی عنوان کرد: سینمای کودک تنها با موضوعاتی مانند فانتزی یا کمدی معمولی تعریف نمی‌شود، بلکه این سینما فیلم‌های خیلی خوب و معناداری به خودش دیده است و می‌بیند که اگر این گونه از آثار هم اکران شوند می‌توانیم بگویم سینمای کودک در ژانرهای مختلف موفق بوده است.

وی با اشاره به نبود سرمایه‌گذار برای این گونه از آثار گفت: کمتر کسی جرئت سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارد البته بنیاد سینمایی فارابی باید در مرحله تولید از این آثار حمایت کند که در حال حاضر ما به آن نقطه نرسیده‌ایم البته ما در مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان در نظر داریم در حاشیه سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برنامه‌ای ترتیب بدهیم که بتوانیم حق سینمای کودک را در اکران و تولید بگیریم.

این عضو مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان تصریح کرد: ما برای این موضوع، برنامه‌های وسیعی داریم تا بتوانیم جلساتی بگذاریم و درباره ضعف‌های مختلف سینمای کودک مثل نحوه اکران، تولید و... صحبت و این حوزه را آسیب‌شناسی کنیم. البته امیداریم با برنامه‌ای که بنیاد سینمایی فارابی، دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و ارشاد به مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان داده است، برنامه‌ریزی بهتری برای سینمای کودک صورت بگیرد.

باباییان توضیح داد: از جمله مواردی که در نظر داریم در این جلسات مطرح کنیم این است که حتما یک نماینده در شورای صنفی نمایش داشته باشیم، سینماها تقسیم بندی شوند و آثار سینمای کودک را به نمایش بگذارند و...

وی در پایان گفت: فلیم‌های فانتزی و کودک قهرمانانی دارند که نباید شبیه به یکدیگر باشند و باید فیلمهایی داشته باشیم که قهرمانان مختلف را به بچه‌ها معرفی کنند تا در این وضعیت بچه‌ها با یک کلیک به راحتی به دنیایی از فیلم‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، بتوانند با آثار خودمان ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.