پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸

دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران

دورهمی «فیلم کوتاه» در اوج بی نظمی/ آیا انجمن فیلم کوتاه مشمول «تشریح» می شود

دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران

سینماپرس: فیلم کوتاه «تشریح» در دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران توانست تا عمده جوایز این رویداد را از آن خود سازد و همچنین نشان ایسفا نیز در این دوره از جشنواره به پرویز کیمیاوی تعلق گرفت.

به گزارش سینماپرس، دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران شامگاه چهارشنبه ۱۶ مردادماه، با حضور اهالی سینما در موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که سیاوش چراغی پور بازیگر، اجرای این برنامه را برعهده داشت، آرمین ایثاریان دبیر این دوره از جشن گفت: ۴۵۰ فیلم به دبیرخانه ارسال شد که ۳۸ فیلم در مرحله داوری انتخاب شد. در مرحله دوم نیز برنده‌ها در رشته‌های مختلف انتخاب شدند فیلم کوتاه همیشه ستاره‌های درخشانی به سینما معرفی کردند و امیدوارم مسئولین از این سینما حمایت کنند. جشن سینمای کوتاه به صورت مستقل برگزار می‌شود و شما برگزار کنندگان آن هستید. فیلم کوتاه اولین صنفی است که به صورت آکادمی جشن را برگزار شده و هر سال سعی کرده تا کاستی‌های خود را برطرف کند.

سعید پوراسماعیلی رییس انجمن فیلم کوتاه در ادامه این مراسم بیان کرد: از طرف هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه که تنها ۲ ماه است روی کار آمده‌اند، حضورتان را خوش آمد می‌گویم، امیدوارم از فیلم کوتاه حمایت شود و از خانه سینما برای کمک برای برگزاری مستقل این جشن تشکر می‌کنم. امیدوارم سال‌های بعد شاهد جشن‌های بهتری از سینمای کوتاه داشته باشیم.

در میان برگزاری برنامه، صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان هدیه ای را به برگزیدگان اهدا کرد.

در اولین بخش از معرفی برگزیدگان همایون اسعدیان و نیما عباسپور برای اهدای جوایز بخش بهترین فیلمنامه روی صحنه آمدند.

نشان لیاقت این بخش به سیاوش شهابی برای فیلم «تشریح» اهدا شد. وی این جایزه را بسیار ارزشمند دانست.

محمدرضا دلپاک و کاوه سجادی‌حسینی نشان لیاقت بهترین صداگذاری را به محمدمهدی جواهری‌زاده برای فیلم کوتاه «تشریح» اهدا کردند. وی بیان کرد: از متولیان فیلم کوتاه می‌خواهم داوری صداگذاران به‌صورت جداگانه صورت بگیرد.

دلپاک در ادامه از ناصر تقوایی یاد کرد و گفت: این هنرمند همیشه می‌گفت فیلم کوتاه مثل یک دوبیتی است و فیلم بلند مانند رمان.

در ادامه مراسم مستانه مهاجر سهراب خسروی نشان لیاقت بهترین تدوین را به عماد خدابخش برای فیلم کوتاه «تشریح» اهدا کردند.

محمود کلاری، اشکان اشکانی و علی لقمانی هم نشان لیاقت بهترین فیلمبرداری را به فرید تهماسبی برای فیلم «آیسان» اهدا کردند. وی بیان کرد: فیلمبرداری این فیلم بسیار سخت و متفاوت بود و خوشحالم که در این پروژه حضور داشتم.

علی لقمانی نیز درباره این فیلمبردار گفت: تهماسبی جزو معدود دانشجویانی بود که دغدغه سینما و آموزش داشت و ثابت کرد اگر که به جای آزمون و خطا به صورت آکادمیک کار را بیاموزیم بهتر نتیجه می‌گیریم.

در بخش بعدی برنامه مسعود رایگان و مصطفی آل‌احمد نشان لیاقت بهترین بازیگری را به علی ثانی‌فر برای فیلم «تشریح» اهدا کردند.

ثافی‌فر حین دریافت جایزه خود بیان کرد: کار با سیاوش شهابی برای من همیشه نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است. این جایزه را به عباس ثانی فر پدرم تقدیم می‌کنم.

در ادامه این جشن نشان ایسفا به پرویز کیمیاوی توسط حمید جعفری اهدا شد. جعفری پیام این هنرمند را که مدت‌ها است در آلمان زندگی می‌کند، برای حاضران قرائت کرد.

در بخشی از این پیام آمده بود: کاش نسل فیلمساز ما نیز چنین برخوردی را به هنرمندان پیشکسوت خود چون ابراهیم گلستان داشتند. من همیشه یک فیلمساز مستقل بودم و خوشحالم در ۸۰ سالگی چنین نشانی را دریافت می‌کنم.

در بخش بعدی وحید موساییان، مازیار میری و امیرشهاب رضویان نشان لیاقت بهترین کارگردانی را به سیاوش شهابی برای فیلم کوتاه «تشریح» اهدا شد.

امیرشهاب رضویان در این بخش از زنده‌یاد کمال طباطبایی تهیه‌کننده تازه درگذشته سینما و تلویزیون یاد کرد و با اشاره به سیاست‌های مدیران سازمان سینمایی گفت: سال گذشته می‌خواستند به ساختار سینمای جوان دست بزنند اما من از مدیران سینمایی می‌خواهم که به ساختار سینمای کوتاه دست نزنند.

در ادامه این مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما بیان کرد: فکر می‌کنم گروهی در فضای عمومی وجود دارد که به هر بهانه‌ای می‌خواهند قرار سینمایی بگذارند و باید قدردان این گروه باشیم. سینمای ایران، سینمای ایران است و تفکیک آن به بخش‌های مختلف درست نیست.

وی افزود: همه اهالی سینمای ایران یک افق مشترک دارند که آن مخاطب است. در بین نامزدها اسامی‌ای دیدم که پدرانشان سینماگران برجسته‌ای بودند و این تداوم سینما در خانواده‌ها بسیار مهم و درخشان است.

در بخش پایانی این مراسم منوچهر شاهسواری، ‌ مجید برزگر، سعید پوراسماعیلی و مسعود امینی تیرانی روی صحنه حاضر شدند و نشان لیاقت بهترین فیلم را به سیاوش شهابی برای فیلم «تشریح» اهدا کردند. همچنین لوح تقدیر این بخش به سوگل شهابی و مریم کوهکن تهیه کنندگان «تشریح» اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.