سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

روز گذشته؛

«دلبند» در اسلوونی جایزه گرفت

مستند «دلبند»

سینماپرس: جایزه ویژه جشنواره کرانیسکا گورا اسلوونی به فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم اختتامیه جشنواره Kranjska Gora که عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۴ مرداد) در کشور اسلوونی برگزار شد، جایزه ویژه جشنواره توسط زینب ازباتور آتاکان، به نمایندگی از هیات داوران به الهه نوبخت تهیه‌کننده مستند  «دلبند»  اهدا شد.

این تندیس که نشانی شبیه به چهره‌ زن بر روی سنگ دارد، به عنوان یکی از زیباترین آثار هنری شکل گرفته توسط طبیعت یاد می‌شود. این شمایل را می‌توان در نمای شمالی کوه پریسوویک، نزدیکی کرانیسکا گورا در منطقه آلپ جولیان در شمال غربی اسلوونی مشاهده کرد.

«دلبند» از موفق‌ترین فیلم‌های مستند یکسال اخیر سینمای ایران است که در جشنواره‌های معتبری چون ایدفا، برلین، هات‌داکس و… به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.

جایزه ویژه جشنواره «کرانیسکا گورا» ششمین جایزه مستند «دلبند» از جشنواره‌های بین‌المللی است. این فیلم پیشتر جایزه تماشاگران مستندهای نیمه‌بلند جشنواره هات‌داکس کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره کازان روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره ترنتو ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌آموزان جشنواره مستند سیسیل ایتالیا را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی پارنو استونی هم شده بود.

این فیلم در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره ماموت‌لیکس آمریکا نیز به نمایش درآمده و در جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

این فیلم قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام فیروزه را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

«دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز به عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.