دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

پرستو کرمی؛

فرزند مناطق جنگی از تجربه خود در نمایش «مثل هیچکس» می‌گوید

پرستو کرمی

سینماپرس: بازیگر نمایش «مثل هیچکس» گفت: من فرزند مناطق جنگی هستم و علاقه همیشگی ام بود که قدمی برای بیان خاطرات آن روزها بردارم.

به گزارش سینماپرس، پرستو کرمی بازیگر نمایش «مثل هیچکس» در خصوص اجرا و نقش خود در این نمایش، به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مفهوم دفاع مقدس یکی از مسائلی است که هر ایرانی به نوعی با آن مواجه است؛ یا به نوعی از هشت سال جنگ تحمیلی تجربه داشته یا به صورت غیر مستقیم با آن در ارتباط بوده است. همواره مسئله دفاع مقدس یکی از دغدغه‌های من بود؛ من فرزند مناطق جنگی هستم و علاقه همیشگی ام این بوده که قدمی برای آن بردارم.

وی ادامه داد: متن نمایش «مثل هیچکس» بسیار خوب است. این نمایش بدون اشاره مستقیم به جنگ، تأثیرات دفاع مقدس را بر خانواده‌ها مطرح می‌کند.

کرمی با اشاره به اینکه نقش من در نمایش «مثل هیچکس» نقش زنی است که شانزده سال در انتظار همسر خود است، بیان کرد: حس انتظار حسی جهانی است و برای همگان وجود دارد. ما انتظار را به شکل‌های مختلفی در زندگی تجربه می‌کنیم. من به طور مستقیم با خانم‌هایی که همسرانشان اسیر بودند دیدار نداشتم، اما منطقه زندگی من طوری بود که از اقوام و دوستان درباره شان می‌شنیدم و همین موضوع بر من تأثیر گذاشته است.

وی افزود: پدر من فردی نظامی بود و ما در سر پل ذهاب زندگی می‌کردیم؛ پدرم نیز جزو اولین کسانی بود که در جنگ مفقود الاثر شد، ولی بعد از مدتی توانست تعدادی از افراد گروه خود را نجات داده و بازگردد. ما در آن زمان در میانه جنگ بودیم و خانه مادر بزرگ من در قصر شیرین به طور کامل ویران شد. به همین علت خاطرات آن زمان همیشه با من و پرداخت به آن یکی از دغدغه‌های امروز من است.

کرمی در خصوص پیامی که این نمایش به مخاطبان خود منتقل می‌کند، گفت: یکی از مزیت‌های نمایش «مثل هیچکس» این است که مخاطب را وادار به تفکر می‌کند. ما در این نمایش شرایط زندگی زنی را که شانزده سال در انتظار همسر خود بوده را نشان می‌دهیم.

در خلاصه نمایش آمده است:

زنی شانزده سال است که همسرش را ندیده و در این مدت منتظر بازگشت مرد است، در رویای خود با او زندگی می‌کند و وقتی شوهرش را می‌بیند بین رویا و واقعیت سردرگم می‌شود.

نمایش «مثل هیچکس» به نویسندگی چیترا نادری و علی کوچکی از تاریخ ۶ الی ۲۵ مرداد هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزه هنری بر روی صحنه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.