دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

پای مرگ و زندگی در میان است؛

واکنش‌چهره‌های هنری به ضرورت کنترل سلاح در آمریکا

واکنش چهره‌های مشهور هنری در واکنش به تیراندازی‌های اخیر در آمریکا

سینماپرس: چهره‌های مشهور هنری در واکنش به تیراندازی‌های اخیر در آمریکا، بر ضرورت کنترل فروش اسلحه در این کشور تاکید کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، به دنبال ۲ حادثه پشت سر هم تیراندازی در دیتون اوهایو و ال‌پاسو تگزاس که به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن انجامید، چهره‌های هنری بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی به فروش راحت اسلحه در آمریکا اعتراض و تاکید کردند پای مرگ و زندگی در میان است.

جولین مور در این باره نوشت: وقتی من دیشب داشتم می‌خوابیدم، صدها داوطلب به دنبال تیراندازی وحشتناک در ال‌پاسو، داشتند در واشنگتن راهپیمایی می‌کردند و وقتی من از خواب بیدار شدم، یک تیراندازی تراژیک دیگر در دیتون رخ داده بود.  دیگر کار از خشم گذشته و ضرورت دارد پایان خشونت اسلحه جایگزین آن شود.

لیلی راینهارت نوشت باورش نمی‌شود این اتفاق‌ها دارد در کشورش می‌افتد و کسی کاری برای آن انجام نمی‌دهد. وی پرسیده است: چه کسی باید قوانین را تغییر دهد؟

ریحانا خواننده ترامپ را سرزنش کرد و نوشت: تصور کنید در دنیایی که دستیابی به اسلحه AK-۴۷ راحت تر از گرفتن ویزا باشد!، تصور کنید در دنیایی که دیوار می‌کشند تا تروریسم را در آمریکا نگه دارند! و در توییتر هشتگ‌های تروریست‌های‌ترامپ و تروریسم سفید ترند می‌شود ... شایسته نیست هیچ کسی این طوری بمیرد؛ هیچ کسی ...

جیمی لی راه دیگری را انتخاب کرده و بارها و بارها در توییتش نوشته است: ممنوعیت فروش اسلحه.

بت میدلر خواننده و کمدین کهنه‌کار نوشته است: آمریکا، ما در جنگ با خودمان هستیم.

نیل دیگراس تیسون دانشمند اخترفیزیک، نویسنده و چهره علمی که از سال ۱۹۹۶ مدیر یک مرکز فضایی نیویورک بوده، نوشته است: در ۴۸ ساعت اخیر ۳۴ نفر بر اثر تیراندازی جمعی جان باخته‌اند. به طور متوسط در ۴۸ ساعت گذشته ۵۰۰ نفر بر اثر اشتباه پزشکی، ۳۰۰ نفر بر اثر آنفلوانزا، ۲۵۰ نفر بر اثر خودکشی، ۲۰۰ نفر بر اثر تصادف رانندگی  و ۴۰ نفر بر اثر استفاده از تفنگ‌های خودکار جان باخته‌اند. ما انتظار پاسخ بیشتر به این ارقام را داریم، آیا این کشتارهای دست‌جمعی اهمیت رسیدگی ندارد؟  

کریس اوانز نوشته است: حالا دیگر فاصله ۲ رویداد تیراندازی به مردم آنقدر شده که رییس جمهور فقط می‌تواند یکی دو تا توییت جدید بنویسد.

ریس ویترسپون نوشته است: کی آمریکا می‌خواهد به مردم درباره قوانین فروش اسلحه پاسخی بدهد؟ مجلسی‌ها کجا هستند؟

آدام مک کی کارگردان نوشته است: حزب جمهوریخواه هیچ کاری برای توقف تیراندای‌های جمعی نمی‌کند (حتی وقتی به روشنی معلوم است که خیلی کارها برای انجام دادن وجود دارد) زیرا میلیونرهایی که مالک این حزب هستند هرگز نمی‌خواهند دولت کاری بکند. همه تلاش برای جدا کردن مردم از یکدیگر است.

جولیا لوییس-دریفوس، راین ویلسون، کوین بیکان، آدام اسکات، ست مک فارلین، اندی ریچر، توماس لنون و کریستین شال از دیگر هنرمندانی هستند که به ممنوع نشدن فروش اسلحه سنگین اعتراض کرده‌اند و دولت را مسئول دانسته‌اند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.