یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

فیلم تحسین‌شده بی‌اسکار؛

۲۵ سال از «رستگاری در شاوشنگ» گذشت/ گرامیداشت با اکران مجدد

فیلم رستگاری در شاوشنگ

سینماپرس: امسال بیست و پنجمین سال اکران فیلم «رستگاری در شاوشنگ» است و به زودی در سالگرد بیست و پنجمین سال اکران این فیلم، با نمایش مجدد آن گرامی داشته می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از انترتینمنت ویکلی، گرچه از فیلم «رستگاری در شاوشنگ» به عنوان یک فیلم کلاسیک یاد می‌شود، اما هنوز در سایت سینمایی IMDB به عنوان برترین فیلم تاریخ سینما در رده نخست جای دارد. جالب این که این فیلم وقتی در سال ۱۹۹۴ اکران شد تنها ۱۶ میلیون دلار فروش کرد.

«رستگاری در شاوشنگ» فیلم درام جنایی که به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز، مورگان فریمن و باب گانتون ساخته شد داستان دو زندانی در یک زندان مخوف را تصویر می‌کند. این فیلم که از نظر بسیاری از منتقدان نیز به عنوان برترین فیلم تاریخ سینمای جهان شناخته شده، با اقتباس از داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» ساخته شده‌است. در این فیلم رابینز در نقش اندی دوفرین و فریمن در نقش الیس «رد» ردینگ بازی می‌کنند.

در مراسم اسکار ۱۹۹۴ این فیلم نامزدی هفت اسکار را کسب کرد که شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگر برای مورگان فریمن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری بود، اما در نهایت با دست خالی مراسم را ترک کرد و بیشتر این جوایز نصیب «فارست گامپ» شد که همان سال اکران شده بود.

این فیلم ۱۴۲ دقیقه‌ای نخستین بار ۱۰ سپتامبر ۱۹۹۴ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و بعد از ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۴ در آمریکا به نمایش درآمد.

اکران مجدد این فیلم به مناسبت بیست و پنجمین سال اکرانش در سراسر آمریکا در روزهای ۲۲، ۲۴ و ۲۵ سپتامبر انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.