یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی:

صدا و سیما از سرزمین وحی برنامه‌ها و خبرهای تاثیرگذار مخابره می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب

سینماپرس: حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: صدا و سیما برنامه‌ها و خبرهای تاثیرگذار معنوی و آرامش آفرینی از سرزمین وحی مخابره می‌کند.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، در دیدار با رئیس حج و زیارت صداوسیما و گروه اعزامی رسانه ملی به مراسم حج تمتع ۹۸، با قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند این گروه، کار آن‌ها را مصداق آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ …» دانست و گفت: شما حال و هوای کشور را حرمینی و روحیه معنوی مردم را تقویت می‌کنید.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: ارزش خبرهای حج، تاثیرگذاری و انتقال انرژی مثبت آن با دیگر خبرها قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با وضو بودن اصحاب رسانه را در بالا بردن بار معنوی محتوای تولید شده، موثر دانست و گفت: وقتی با یاد خدا و با وضو کارتان را شروع می‌کنید، خداوند بار مثبتی را بر گزارش شما می‌گذارد که بر قلب مخاطبان تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت کار رسانه‌ای در موسم حج را کار معنوی و ارزشمند دانست و خطاب به گروه اعزامی صدا و سیما گفت: با معنویتی که در خود تقویت می‌کنید، بار مثبت و تاثیرگذاری کارتان را بیشتر نمایید.

وی با قدردانی از فعالیت‌های گروه خبری رسانه ملی در حج امسال گفت: مصر هستیم که برنامه‌های معنوی موثر برای مخاطبان صدا و سیما تولید شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز امیدواری کرد که همگان از جمله فعالان رسانه‌ای از دستاوردهای سفر معنوی حج بهره‌مند شوند.

در ابتدای این دیدار حسن گروسی، رئیس ستاد حج و زیارت صدا وسیما، با ارائه گزارش از عملکرد و برنامه‌های این ستاد در هفته حج و ایام حج تمتع امسال، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با حوزه‌های مختلف رسانه، از جمله سیما، صدا، برون مرزی، سیاسی، استان‌ها و فضای مجازی، اکثر بخش‌های رسانه ملی برای انتقال پیام‌های فرهنگی، معنوی و سیاسی حج فعالند و در این خصوص برنامه «با کاروان» و مجله تصویری «روضه رضوان»، همچنین نماهنگ و میان برنامه‌هایی درباره حج با توجه به شعار حج امسال با عنوان «خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» و با نگاه به وحدت اقوام، مذاهب، ملل مختلف و ابعاد سیاسی، فرهنگی و عبادی در حج، توسط همکاران اعزامی‌به عربستان، تولید و از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی ملی و برون مرزی و استان‌ها پخش می‌شود.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک افزود: یک نسخه از تولیدات گروه در فضای مجازی منتشر و همه برنامه‌های مورد نظر در پایگاه اطلاع رسانی لبیک و تمامی‌پیام رسان‌های اجتماعی و شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک نیز پخش می‌شود.

گروسی با اعلام اینکه دعاهای کمیل و ندبه زائران ایرانی بیت الله الحرام از شبکه‌های اول، قرآن، شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک و رادیو ایران و رادیو معارف تاکنون به طور زنده و تولیدی پخش شده اند گفت: برنامه‌های پیش رو از قبیل همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری، مراسم برائت از مشرکین، دعای عرفه و همچنین گزارش‌های خبری نیز به طور مستمر از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش می‌شود.

رئیس ستاد حج و زیارت صدا وسیما گفت: طبق برنامه ریزی از پیش انجام شده، مراسم مربوط به ایام تشریق نیز به طور ویژه و زنده در فواصل مختلف از شبکه‌های یک، سه، قرآن و معارف، شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک، پرس، العالم، الکوثر و برخی شبکه‌های رادیویی پخش خواهد شد.

مسئول گروه اعزامی صدا و سیما افزود: تاکنون جمعا حدود ۲۸۰ گزارش صوتی به مدت تقریبی ۱۲۰۰ دقیقه و نزدیک به ۲۰۰ گزارش تصویری، تولیدی و خبری به مدت تقریبی ۱۱۰۰ دقیقه از گروه اعزامی‌برای پخش به شبکه‌ها ارسال شده است که این حجم برنامه نتیجه آموزش همکاران اعزامی و برنامه ریزی در طول سال و اقدام ارزشمند و انقلابی گروه صدا و سیما در حج بوده است.

گروسی با اشاره به تراکم کار رسانه‌ای در حج و همکاری نکردن دولت میزبان، کاهش سهمیه برنامه سازان صدا و سیما به حج تمتع را در سال‌های اخیر نادرست دانست و افزود: متاسفانه در این خصوص با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و از ظرفیت‌های بالای برنامه سازی، به ویژه مستندسازی در سرزمین وحی بهره گیری نشده است

رئیس ستاد حج و زیارت صدا وسیما، تاکید کرد: از نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درخواست می‌کنیم به منظور بهره گیری از این ظرفیت، تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.