یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

بعد از مدت ها انتقاد و اعتراض برحق صنوف سنیمایی

آیا فاطمه معتمد آریا از هیأت مدیره خانه سینما استعفا داده است؟!/ قانون‌مداری یا فریب‌کاری برای برگزاری انتخابات هیأت مدیره؟

فاطمه معتمدآریا در نشست خبری هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران

سینماپرس: بعد از مدت ها انتقاد و اعتراض برحق صنوف سنیمایی شنیده می شود فاطمه معتمد آریا از عضویت در هیات مدیره خانه سینما استعفا داده؛ سوأل اینجا است که چطور چند روز مانده به برگزاری انتخابات هیأت مدیره، مسئولان خانه سینما یاد عملکردهای غیرقانونی شان افتادند؟ آیا نقشه تازه ای برای فریب مسئولان و روسای صنوف طراحی شده است؟

به گزارش سینماپرس در حالی قرار است ۲۸ مردادماه انتخابات هیأت مدیره خانه سینما پس از ماه ها تأخیر برگزار شود که به تازگی شنیده می شود بعد از مدت ها انتقاد و اعتراض جدی مسئولان صنوف فاطمه معتمدآریا از حضور در هیأت مدیره این نهاد استعفا داده است؛ البته این خبر به صورت رسمی از سوی روابط عمومی خانه سینما تأیید نشده و باید منتظر ماند و دید این اتفاق رخ داده یا اینکه هیأت مدیره خانه سینما همچنان بر مواضع غیرقانونی شان پافشاری می کنند؟

حضور همزمان معتمدآریا به عنوان رئیس انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران و هیأت مدیره خانه سینما مغایر بند ۳۰ فصل پنجم اساسنامه خانه سینما است، نکته ای که ماه های متمادی است رسانه های عدالت طلب و مسئولان صنوف سینمایی آن را بیان کرده بودند اما به دلیلی نامعلوم این بازیگر سینما از هیأت مدیره استعفا نداد تا اینکه در حالی که حدود ۲ هفته به انتخابات هیأت مدیره جدید باقی است این کار را انجام داد.

یکی از اهالی سینما که مایل نبود نامش فاش بشود در این خصوص به سینماپرس گفت: سوأل اینجا است که چطور چند روز مانده به برگزاری انتخابات هیأت مدیره، مسئولان خانه سینما یاد عملکردهای غیرقانونی شان افتادند؟ آیا نقشه تازه ای برای فریب مسئولان و روسای صنوف طراحی شده است؟

لازم به ذکر است که مدت ها است بحث حضور صنوف ثبت شده خانه سینما در وزارت کار برای شرکت در انتخابات هیأت مدیره مطرح است که این مسأله با انتقادهای زیادی از سوی سینماگران روبرو شده و شنیده می شود که برخی از صنوف در پی تدارک برای برگزاری تجمع اعتراضی همزمان با انتخابات این نهاد صنفی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.