یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

حسن فتحی مطرح کرد؛

«ازدواج به سبک ایرانی ۲» ساخته می‌شود

ازدواج به سبک ایرانی

سینماپرس: کارگردان فیلم «ازدواج به سبک ایرانی» از ساخت قسمت دوم این اثر که طرح اولیه آن با نام «ازدواج به سبک آمریکایی» چندین سال پیش نوشته بود، خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حسن فتحی در افتتاحیه  «هفته فیلم ازدواج»  که با اکران فیلم «ازدواج به سبک ایرانی»  آغاز شد، در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ساخت فیلم دیگری درباره موضوع ازدواج را دارد؟ گفت: همه چیز به این بستگی دارد که چه ایده ها و طرح هایی به ذهن فیلمساز برسد و تا چه اندازه امکان ساخت آن طرح ها و ایده ها فراهم باشد، چه از نظر سرمایه فیلم و چه از نظر مجوزهای ساخت و اکران آن ها.

وی ادامه داد: پس از ساخت فیلم «ازدواج به سبک ایرانی» صحبت هایی با زنده یاد علی معلم تهیه کننده کار برای ساخت «ازدواج به سبک ایرانی ۲» داشتیم و من سیناپسی از فیلمنامه را نوشتم، با این تفاوت که قرار بود این بار اتفاقات در آمریکا بگذرد.

فتحی با اشاره به اینکه در قسمت دوم این فیلم سینمایی، این بار مرد ایرانی به دختر آمریکایی علاقه مند می شود، اذعان کرد: در این داستان هم مانند قسمت اول، پدر و مادر دختر، مخالف ازدواج او با مرد ایرانی هستند.

کارگردان «پستچی سه بار در نمی‌زند» درباره دلیل تعویق ساخت قسمت دوم «ازدواج به سبک ایرانی» عنوان کرد: پس از نوشتن طرح اولیه «ازدواج به سبک ایرانی ۲» درگیر ساخت چند پروژه شدم تا یک سال قبل از فوت علی معلم که مذاکرات مجدد انجام شد و با مینو فرشچی نیز برای نگارش فیلمنامه «ازدواج به سبک ایرانی ۲» با نام «ازدواج به سبک آمریکایی» صحبت هایی انجام شد.

کارگردان «شهرزاد» در پایان عنوان کرد: برنامه ساخت قسمت دوم این فیلم سینمایی در دستور کار ماست و با خانم آذر معماریان همسر علی معلم و امید معلم پسر او در تماس هستیم که بتوانیم «ازدواج به سبک ایرانی ۲» را بسازیم.

فیلم سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» اولین ساخته سینمایی حسن فتحی در مقام کارگردان است که به تهیه کنندگی علی معلم در سال ۱۳۸۳ ساخته شده بود و نسخه ترمیم شده آن روز ۱۱ مرداد ماه همزمان با افتتاحیه «هفته فیلم ازدواج» در پردیس باغ کتاب به نمایش گذاشته شد.

«ازدواج به سبک ایرانی» روایت زندگی دختر جوانی به نام شیرینی است که در خانواده ای اصیل زندگی می کند و طی اتفاقاتی با دیوید پسر آمریکایی آشنا می شود که در این مسیر با موانعی برای ازدواج با یکدیگر مواجه می شوند.

داریوش ارجمند، فاطمه گودرزی، محمدرضا شریفی‌نیا، لادن طباطبایی، باقر صحرارودی، مهری مهرنیا، امیرحسین آرمان، سعید کنگرانی بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.