شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

به کارگردانی نیما یار؛

«کژال» در فیلیپین روی پرده می رود

کژال

سینماپرس: فیلم سینمایی «کژال» به عنوان نماینده ایران در جشنواره مستقل فیلیپین به نمایش درمی آید.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «کژال» به کارگردانی نیما یار و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در چهارمین حضور بین المللی خود در پانزدهمین دوره جشنواره سینمای مستقل فیلیپین با عنوان «سینمالایا» در بخش چشم اندازهای آسیا از تاریخ ٢ تا ١٣ آگوست روی پرده می رود.

فیلمنامه این اثر توسط آرمین ایثاریان بر اساس طرحی از نیما یار نوشته شده و به ٢ زبان کردی و فارسی در لوکیشن های واقعی تردد کولبران در مرز کردستان و با بازی افراد بومی که عمده آنها کولبرهستند و به نوعی نقش خودشان را ایفا می کنند، در شرایطی بسیار دشوار و نا امن فیلمبرداری شده است.

این اثر که پیش از این برنده جایزه بهترین فیلم آسیا توسط هیات داوران سازمان ارتقای سینمای آسیا(نتپک) بوده و تا کنون با استقبال خوبی در کشورهای مختلف جهان روبرو شده، هنوز در ایران اکران نشده است.

برنامه ریزی و گفتگوی صاحبان فیلم همچنان با گروه هنر و تجربه ادامه دارد تا در صورت صدور مجوز، این اثر سینمایی در سینماهای کشور به نمایش درآید.

سمیرا ذکایی و مریم بوبانی تنها بازیگران این فیلم هستند و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده شرکت ArtHouse Cinematheque در کانادا به مدیریتمرجان علیزاده است.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیران فیلمبرداری: امیر علی ویسی، افشین علیزاده، تدوین: سینا دور اندیشان، آهنگساز: امید رئیس دانا، طراح گریم: هاشم فغانی، طراح صحنه و لباس: جعفر محمد شاهی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، جلوه های ویژه بصری: علی تصدیقی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حامد پور اسفندیانی، طراح پوستر و عنوان بندی: آرمان خرمک و مشاور رسانه ای و روابط عمومی: میثم محمدی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.