جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

از سوی شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان؛

نرخ پایه دستمزد قرارداد نگارش فیلمنامه در سال ۹۸ اعلام شد

کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران

سینماپرس: نرخ پایه دستمزد قرارداد نگارش فیلمنامه در سال ۹۸ توسط شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان‌سینمای ایران اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران در جهت صیانت کاری و دفاع از حقوق صنفی همکاران در تازه‌ترین جلسه‌ خود پس از بحث و بررسی‌های کارشناسی به اتفاق آرا، نرخ پایه دستمزد قراردادهای نگارش فیلمنامه را در سال ۱۳۹۸ مصوب کرد.

نرخ پایه‌ پیشنهادی کانون برای انواع نگارش فیلمنامه‌های داستانی به شرح زیر اعلام شد:

الف- برای نگارش فیلمنامه‌ سینمایی مبلغ ۸۰ میلیون تومان به‌عنوان رقم پایه پیشنهاد می‌شود. این رقم، کف قرارداد باید باشد. افزایش مبلغ قرارداد تا چند برابر این رقم غیرمنطقی نیست. بدیهی است که مناسبات و ملاحظه‌های حرفه‌ای مانند سابقه و تجربه فیلمنامه‌نویس، ژانر (گونه) فیلمنامه، زمان موردنیاز برای تحقیق و پژوهش، حضور سفارش‌دهنده بین‌المللی و... همه علت‌هایی هستند که می‌توانند به افزایش نرخ پایه کمک کنند.

ب- برای نگارش فیلمنامه سریال‌های تلویزیونی مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای هر قسمت به‌عنوان رقم پایه اعلام می‌شود. مبلغ اعلام‌شده، حداقل دریافتی برای هر قسمت است و هزینه‌های پژوهش باید جداگانه پرداخت شود.

ج- برای فیلمنامه‌ سریال‌های رسانه خانگی مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای هر قسمت به عنوان حداقل رقم پایه‌ قرارداد پیشنهاد می‌شود.

این نرخ‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸ اعتبار دارند. شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان‌ از همه اعضای صنف تقاضا می‌کند که در جهت حفظ حقوق خود و همکاران‌شان با رقمی کمتر از این ارقام، قرارداد نگارش فیلمنامه‌ای را امضا نکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.