سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

سینمای کودک مشکلات و راهکارها/۶

هنرمند: زمانی که تولیدات کلی سینمای کشور چنگی به دل نمی زند از سینمای کودک هم نمی توان توقع زیادی داشت

محمدرضا هنرمند

سینماپرس: محمدرضا هنرمند کارگردان سینما به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: سینمای کودک تکه ای جدا ناشدنی از کلیت سینما بوده و هست و زمانی که تولیدات کلی سینمای کشور چنگی به دل نمی زند از سینمای کودک هم نمی توان توقع زیادی داشت که تولیدات شاخص داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «دزد عروسک ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قبل از هر نکته ای باید عنوان کنم که بنده در زمینه سینمای کودک خودم را صاحب نظر نمی دانم، اصولاً در هیچ کدام از زمینه های دیگر هم ذهنی تحلیل گرا و نظریه پرداز ندارم، دلیل اصلی اش این است که بنده یک فیلمساز سرگردان در این واویلای سینما هستم که مشغول دست و پا زدن فکری است!

وی ادامه داد: من در زمینه سینمای کودک حدود ۳۰ سال قبل فعال بودم و در آن دوران «دزد عروسک ها» را ساختم؛ قطعاً وضعیت آن دوران با وضع فعلی امروز سینما بسیار متفاوت بود. ما باید بدانیم که بالا و پایین رفتن سطح کیفی کلیت سینما در دوره های مختلف این گونه مهم سینمایی هم بالا و پایین می شود.

هنرمند خاطرنشان کرد: ما این روزها سینمای کودک داریم و دوستانی هم در این حوزه سخت مشغول فعالیت هستند ولی اگر تولیدات سینمای کودک آن گونه که باید شایسته نیست، همانطور که پیش تر به آن اشاره کردم به دلیل وضعیت کلی سینما است.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا سینماگران مطرحی مانند شما که آثار درخشانی در حوزه کودک داشته اند سال ها است امکان فعالیت در این عرصه را ندارند و مدیران سینمایی نسبت به این فیلمسازان و سینمای کودک بی توجه شده اند اظهار داشت: برای داشتن یک سینمای خوب عوامل بسیار مهمی نیاز است که شرح آن در این گفتگوی کوتاه نمی گنجد؛ بنده معتقدم تصمیم و همت مدیران به تنهایی لازمه رشد و ارتقای یک گونه مهم سینمای مانند سینمای کودک نیست بلکه فقط بخشی از ایجاد بستر مناسب است؛ ما در سینمای ایران نیازمند رفع مشکلات و موانع بیشتری هستیم تا بتوانیم در همه گونه ها آثاری قابل تأمل تولید کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «سمفونی نهم» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: فیلم کودک و سینمای کودک در همه کشورهای صاحب صنعت سینما بسیار مهم و مورد توجه است چرا که دولت ها و حکومت ها توجه به سینمای کودک را نوعی سرمایه گذاری برای آیندگان شان می دانند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.