چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

در آستانه برگزاری دادگاه پرونده جنجالی؛

هوادار خواننده رپ آمریکایی سفارتخانه سوئد را به انفجار تهدید کرد

ربه‌کا کانتر

سینماپرس: یکی از هواداران خواننده رپ محبوس در سوئد با ورود به سفارتخانه سوئد در واشنگتن آمریکا، ضمن آسیب‌رسانی و تهدید افراد حاضر در آنجا خواستار آزادی این خواننده 30 ساله آمریکایی شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، زنی از هواداران «ایسپ راکی – A$AP Rocky» ترانه‌سرا، تهیه‌کننده و خواننده رپ آمریکایی به جرم تهدید به انفجار سفارتخانه کشور سوئد در واشنگتن دی‌سی دستگیر شد.

راکیم میرس با نام هنری «ایسپ راکی» هم اکنون در زندانی در سوئد در انتظار محاکمه است. راکی زمانی دستگیر شد که در اواخر ماه گذشته میلادی ویدیوهایی از ضرب و شتم شخصی به نام مصطفی جعفری – پناهنده‌ای افغانستانی که به سوئد رفته است – توسط او و همراهانش در استکهلم در فضای مجازی منتشر شد. «ایسپ راکی» در همان زمان ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و مدعی شد مصطفی جعفری به همراه شخص دیگری چهار خیابان آن‌ها را تعقیب کرده است، در حالی که او از آنها درخواست می‌کند دست از این کار بردارند.

بنا بر گزارشی که سرویس پلیس مخفی آمریکا منتشر کرده است زنی به نام ربه‌کا کانتر به تهدید افراد حاضر در سفارتخانه سوئد و تخریب اموال آن محل متهم شده است. او بعد از آن دستگیر شد که به درخواست ماموران سفارت برای خروج از آن مکان اهمیت نداده و خواستار آزادی ایسپ راکی شده بود. او همچنین به پاشیدن مایعی از یک بطری کوکاکولا و تهدید به انفجار ساختمان سفارت نیز متهم شده است.

پرونده ایسپ راکی زمانی توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در توییتر خود به حمایت از او پرداخت و خواستار آزادی او شد. او در توییت دیگری نیز گفته بود در مورد این پرونده با نخست وزیر سوئد صحبت کرده است و حتی شخصا حاضر است وثیقه او را پرداخت نماید.

استفان لووفن، نخست وزیر سوئد نیز در واکنش به این جریان، اینطور پاسخ داد که: در سوئد همه در برابر قانون یکسان هستند. سفیر سوئد در آمریکا نیز گفت: دولت سوئد نه می‌خواهد و نه اجازه دارد که بر سیستم قضایی سوئد تاثیر بگذارد.

در سیستم قضایی سوئد قانونی درباره وثیقه وجود ندارد و دادگاه نیز به ظن احتمال فرار و پرواز راکی به سمت آمریکا قرار بازداشت او تا روز دادگاه را تایید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.