سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

برای تجربه فیلم «به سوی طبیعت وحشی»؛

اتوبوس فیلم شان پن یک زن را به کشتن داد

اتوبوس فیلم به سوی طبیعت وحشی

سینماپرس: زنی که برای تماشای اتوبوس قدیمی و مستهلک فیلم «به سوی طبیعت وحشی» رفته بود، جانش را از دست داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، اتوبوس قدیمی که موضوع چند کتاب و فیلم از سال ۱۹۹۶ بوده است، موجب کشته شدن یک زن شد. زنی از بلاروس که تلاش کرده بود تا به اتوبوسی برسد که با کتاب و فیلم «به سوی طبیعت وحشی» به شهرت رسیده بود، جانش را در آلاسکا در هنگام عبور از رودخانه از دست داد.

وارمیکا مایکاماوا ۲۴ ساله و همسرش پیوتر مارکیلو که او نیز ۲۴ ساله است و یک ماه پیش ازدواج کرده بودند، ‌می‌خواستند به تماشای اتوبوسی بروند که کریستوفر مک‌کندلس در سال ۱۹۹۲ شخصیت یک کتاب مشهور، در نهایت در آن مرده بود.

رسیدن به این اتوبوس از وقتی مشهور شده، موجب شده تا چندین عملیات اضطراری انجام شود تا جان افرادی که سعی رسیدن به آن داشتند نجات یابد. اولین بار کتابی که سال ۱۹۹۶ توسط جان کراکائر منتشر شد موجب شهرت این اتوبوس شد و بعد فیلمی که شان پن سال ۲۰۰۷ با عنوان «به سوی طبیعت وحشی» ساخت اتوبوس را کاملا به شهرت رساند.

هم زندگی و هم مرگ مک کندلس که به طبیعت وحشی آلاسکا زده بود و اندکی غذا و ملزومات با خودش داشت و تابستان را در اتوبوس سر کرده بود، موجب شهرت آن شد اما او در نهایت ۴ ماه بعد در این اتوبوس مرده پیدا شد.

مارکیلو ساعت‌های پایانی پنج‌شنبه شب تماس گرفت تا بگوید همسرش در این مسیر کشته شده است.

این زوج داشتند سعی می کردند تا از رودخانه تکلانیکا عبور کنند که این زن توسط امواج به پایین کشیده شد. به دلیل بارندگی‌های شدید این اواخر، رودخانه بسیار مواج شده است.

مارکیلو گفت کمی پایین تر توانست پیکر همسرش را از آب بیرون بکشد اما او تا آن موقع درگذشته بود.

در ژوئن ۲۰۱۳ نیز سه نفر که می‌خواستند برای رسیدن به اتوبوس بروند، در معرض خطر قرار گرفتند که هلیکوپتر نظامی آنها را نجات داد.

این اتوبوس در پارک ملی دنالی واقع شده و در بلندی‌های پارک قرار دارد.  

جان کراکائر نویسنده و کوهنورد آمریکایی است که به خاطر آثارش در مورد طبیعت وحشی و بیرونی، به خصوص صعود از کوه، مشهور است. او پدیدآور آثار غیرداستانی پرفروشی همچون «به سوی طبیعت وحشی»، «به سوی هوای رقیق»، «زیر پرچم بهشت» و «جایی که مردان افتخار کسب می‌کنند» است.

او عضو اردوی نحسی بود که سال ۱۹۹۶ به اورست صعود کرد؛ صعودی که به «فاجعه ۱۹۹۶ کوه اورست» مشهور شد و یکی از مرگبارترین فجایع تاریخ کوهنوردی اورست محسوب می‌شود. او بر اساس این تجربه، کتاب «به سوی هوای رقیق» را نوشت که فیلم آن هم ساخته شد. فیلم «اورست» هم برمبنای تجربیات وی ساخته شده است.

فیلم شان پن در هشتادمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین نقش مکمل و بهترین تدوین شده بود.

این اتوبوس به عنوان «اتوبوس جادویی» مشهور شده و هر سال صدها تن تلاش می‌کنند تا به آن برسند. سال ۲۰۱۰ نیز یک زن از سوییس در این مسیر جان باخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.