یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

علی ضیا در نشست خبری مطرح کرد؛

«روبیکیو» بخت‌آزمایی نیست

فرمول یک

سینماپرس: نشست خبری علی ضیاء درباره فصل جدید برنامه «فرمول یک» در حالی برگزار شد که این مجری تلویزیون به برخی حواشی و انتقادات به این برنامه پاسخ گفت.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری علی ضیاء مجری برنامه «فرمول یک» امروز یکشنبه ششم مردادماه با حضور اهالی رسانه در سازمان صداوسیما برگزار شد.

ضیا در این نشست درباره رویکرد برنامه در فصل جدید سخن گفت و بیان کرد: ما در فصل جدید قصد داریم یک برنامه کاملا اجتماعی باشیم بنابراین یک اسیب اجتماعی را مطرح می‌کنیم و کسی را که یک قدم برای رفع شدن این آسیب بردارد به برنامه دعوت می‌کنیم.

«روبیکیو» بخت‌آزمایی نیست

وی درباره شروع مسابقه «روبیکیو» در برنامه فرمول یک هم توضیح داد: مسابقه به معنای بخت‌آزمایی تعریفی دارد به طور مثال در شرایطی با یک تلفن یک باره ۲۰ میلیون یا ۱۰۰ میلیون برنده می‌شوند اما در برنامه ما هزار نفر برنده می‌شوند و به هریک حدود پنج هزار تومان می‌رسد!

این مجری تلویزیون با اشاره به پیشینه بخش مسابقه در برنامه هم گفت: ما مسابقه فرمول یک را داشتیم که اوایل، فرم متفاوتی داشت و از مسابقه هفته منوچهر نوذری کمک گرفته بودیم سوالاتی در آن مطرح می شد مردم هم خیلی دوست داشتند.

وی افزود: اکنون در این مسابقه که برگزار می‌شود یکی از شرکت‌ها پول تولید برنامه را می‌دهد شرکتی دیگر هم اسپانسر جوایز است و اسپانسر دیگری هم مسابقه را برگزار می‌کند. درضمن مگر ما «جون» می‌فروشیم که این مسابقه بخت‌آزمایی باشد؟ من دشمن زیاد دارم که این مساله را مطرح کردند اما با یک پاسخ‌گویی کوتاه هم حل شد.

درباره سیاست اظهارنظر نمی‌کنیم

ضیاء درباره اینکه چرا نکات چالشی و پیگیری اتفاقات سیاسی و اجتماعی در برنامه‌های تلویزیونی به چند شوخی و کنایه محدود می‌شود، اظهار کرد: ما درباره مسایل سیاسی اظهارنظر نخواهیم کرد مثلا اجاره خانه بالا رفته و ما در این باره شوخی کردایم و یا مشکل دارویی بوده است و ما هم واکنش نشان داده‌ایم و کماکان هم نقد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: البته رسالت ما به چالش کشیدن مسائل سیاسی نیست اما از موضوعی که دغدغه مردم باشد را می‌پرسیم؛ مثل مساله خوزستان که در حد توان آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره بازه زمانی پخش این فصل از برنامه هم تصریح کرد: تا هشتم محرم برنامه داریم و بعد از آن ۱۰ روز برنامه را تعطیل می کنیم. بعد هم تا شب یلدا پخش خواهیم داشت.

مدیر شبکه یک از من حمایت می‌کند

ضیا در بخشی از این نشست در پاسخ به اینکه چه ساز و کاری برای حمایت از مجریان تلویزیون وجود دارد، بیان کرد: زمانی که در شبکه سه بودم، مشکلی برای من و برنامه پیش آمد و انتقاد نمایندگان مجلس را هم به دنبال داشت. مدیر وقت شبکه گفت خودت انجام دادی، خودت هم باید درستش کنی! اما در شبکه یک آقای زین‌العابدین از من حمایت می‌کند و بخشی از مشکلات اصلا به من گفته نمی‌شود و خودشان حل می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتخابش به عنوان سفیر دوچرخه سواری توضیح داد: خودم نمی‌دانم چطور سفیر شدم ولی با دوچرخه سرکار و سر قرارهایم می‌روم. پیشنهادی هم برای آقای حناچی شهردار تهران دارم که در شهر چمن نکارند چون همه آب و محیط زیست را نابود می‌کند.

تیم ۴۰ نفره تحقیق و آیتم‌سازی

مجری «فرمول یک» در ادامه با اشاره به آیتم‌های مختلف برنامه عنوان کرد: ما چهره‌های مردمی را رها نمی‌کنیم. هرچند وقت یک بار به منطقه زندگی آن‌ها سفر می کنیم و از روند زندگیشان باخبر می‌شویم. همچنین آیتم قهرمانان کوچک را ایجاد کرده‌ایم و به مناطق محروم می‌رویم و به نوعی به برخی کمک می کنیم تا به این قهرمانان تبدیل شدند.

وی اضافه کرد: ما تیم تحقیق ۶ نفره‌ای داریم که حضوری کار می کنند و غیر از آن‌ها افرادی هم غیرحضوری هستند و چند نفر هم آیتم‌ساز داریم که در نهایت تیم‌مان حدود ۴۰ نفر می‌شود.

ضیا در پاسخ به اینکه تا چه حد از بروز حاشیه‌هایی ناشی از حضور برخی از مهمانان در برنامه جلوگیری خواهد شد، گفت: من از وزارت اطلاعات یا وزارت علوم نیستم که اطلاعات کاملی از یک مهمان داشته باشم، من یک برنامه سازم و اشتباه هم می‌کنم و قطعا بعد از این هم اشتباه خواهم کرد.

در ماجرای کودک بیمار، «فرمول یک» روسفید است

وی به پول جمع‌آوری شده برای بیماری یکی از مهمانان برنامه اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های گوناگونی از مردم پول گرفته‌اند و هنوز تکلیف آنها مشخص نیست اما در برنامه ما مشخص است. ما کودکی را دعوت کردیم که هزار صفحه پرونده پزشکی داشت و نمی‌شد گفت بیمار هست یا نیست و اتفاقاتی را که رخ داد جزو روند طبیعی برنامه می‌دانم. برنامه فرمول یک در این فضا اینقدر روسفید است که روسیاهی به آن‌ها ماند که خواستند ما را بدنام کنند.

مجری فرمول یک در پایان درباره رویکرد انتخاب چهره مردمی برای امسال هم گفت: امسال هم انتخاب چهره مردمی را خواهیم داشت. یک سری هدف مشخص برای انتخاب این افراد وجود دارد. آن ۱۱ نفری که سال گذشته انتخاب شدند از پیشینه بیشتری برخوردار بودند اما امسال کار سخت‌تری داریم. دبیرخانه‌ای هم داریم که در آن چهره‌های مردمی را آنالیز می‌کنیم تا از ابتدای سال به شکل دقیقی به این روند پرداخته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.