یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

سینمای جهان

کارگردانانی از سینمای هالیوود که از فیلم خود متنفرند+تصاویر

اسپیلبرگ در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶

سینماپرس: فیلم‌هایی از کارگردان‌های مشهور هالیوود که از ساخت آن‌ها پشیمان و یا حتی متنفرند را بشناسید.

به گزارش سینماپرس، کارگردان‌های مطرحی در هالیوود هستند که از فیلم‌های خود متنفرند. فیلمسازی یک ماجراجویی است که به فیلمسازها اجازه می‌دهد ایده‌های خود را در فیلم هایشان به کار ببرند، اما چه چیزی باعث می‌شود که این افراد از فیلم‌های خود متنفر باشند؟ این‌ها داستان‌های ناراحت کننده فیلمسازی هستند وقتی که بعد از تلاش و کار بسیار کار آن‌ها بلا استفاده می‌شود.

همیشه یک پروژه خوب به یک نتیجه خوب منتهی نمی‌شود مخصوصا زمانی که استودیوهایی که در حال همکاری با یکدیگر هستند در مراحل پیش ساخت فیلم دخالت می کنند. در تاریخ موارد زیادی از این موارد داریم که فیلم‌ها در مرحله تدوین به طور کلی نابود شده اند که در ادامه به تعدادی از این فیلم‌ها اشاره می‌کنیم.

۱) استیون اسپیلبرگ - ایندیانا جونز و معبد مرگ
بعد از موفقیت فیلم سینمایی «مهاجمان صندوق گمشده» اسپیلبرگ وجرج لوکاس، کارگردان و تهیه کننده این فیلم تصمیم گرفتند که دنباله این فیلم را بسازند. نویسنده قسمت گذشته این فیلم نیز از همکاری در این فیلم خودداری کرد و گفته بود، این فیلم ایده‌ای بد و زشت دارد، به همین خاطرنمی تواند در آن مشارکت کند. این فیلم قرار بود در شمال هند فیلمبرداری شود که دولت هند هم از حضور آن‌ها خود داری کرد و دلیل آن را تضعیف فرهنگ هندی توصیف کرد. استیون اسپیلبرگ نیز در مورد این اثر گفته بود این فیلم، پروژه‌ای است که کمترین علاقه را به آن دارد.

کارگردان‌هایی از سینمای هالیوود که از فیلم خود متنفرند

۲) دیوید فینچر – بیگانه ۳
زمانی که دیوید فینچر به همراه ریدل اسکات تصمیم گرفت «بیگانه ۳» را بسازد، اسکات به او گفت که شروع این کار اصلا ایده خوبی نیست. شاید فینچر نیز این را می‌دانست، اما نمیتوانست در مقابل این وسوسه بایستد و به خاطر علاقه خودش به این فیلم سینمایی قصد داشت که فیلم خودش را با این عنوان بسازد او با کمپانی فاکس قرن بیستم به دلیل دخالت‌های آن‌ها به مشکل خورد و این کمپانی بدون دخالت و اجازه وی فیلم را به دلخواه خود تدوین و منتشر کرد. بعد از اتفاق فینچر، بخشی از این فیلم را با ایده‌های خود منتشر و اعلام کرد که این استودیو فیلمش را خراب کرده است.

کارگردان‌هایی از سینمای هالیوود که از فیلم خود متنفرند

۳) آلفرد هیچکاک – طناب
جایگاهی که آلفرد هیچکاک در سینمای جهان دارد انکارناپذیر است. اما بد شانسی نیز این افراد بزرگ سینما را گرفتار می‌کند. آلفرد هیچکاک قصد داشت فیلمی بدون برش بسازد و این کار را با اقتباس از نمایش سال ۱۹۲۹ به نام طناب انجام داد. این اثر موفقیت فنی بسیار بالایی داشت، اما برای فیلمساز این پروژه خوب پیش نرفت و بعدها هیچکاک از فیلم خود انتقاد و اعلام کرد که یک شکست بزرگ در تجربه اش بوده است.

کارگردان‌هایی از سینمای هالیوود که از فیلم خود متنفرند

۴) جاش ترانک – چهار شگفت انگیز
جاش ترانک در فیلم سینمایی «چهار شگفت انگیز» با کمپانی‌های قرن بیستم و مارول همکاری کرد. او در مراحل پیش ساخت به این دو کمپانی اعتراض کرد. نسخه اول این فیلم در سال ۱۹۹۴ به قدری بد بود که استودیوی سازنده آن از انتشارش خود داری کرد. در تلاش بعدی که محصول سال ۲۰۰۵ است شکستی به همین اندازه تجربه کرد. ترانک نیز در زمان تدوین با استودیو به مشکل خورد و آن‌ها یک نسخه سینمایی از این فیلم را با حذف چند بخش اصلی بدون مطلع بودن ترانک حذف کردند. در پی این اختلافات نام ترانک هیچگاه در بین عوامل این فیلم نوشته نشد و ترانک نیز بعد از آن این فیلم را از بین آثار خود حذف کرد.

کارگردان‌هایی از سینمای هالیوود که از فیلم خود متنفرند

۵) آلن تیلور - ثور: دنیای تاریک
کمپانی مارول اعلام کرده بود که فیلمسازهایی که با آن‌ها کار می‌کنند در آزادی کامل به سر می برند و کنترل خلاقیت فیلم بر عهده آنهاست. اما آلن تیلور می‌گوید تنها نیمی از این جمله درست است و کار کردن با کمپانی مارول دلخراش است. آن‌ها در ابتدا از فیلمسازهای خود حمایت می‌کنند و در مرحله تدوین فیلم همه چیز به طور ناگهانی عوض می‌شود. به همین دلیل او اعلام کرد که این فیلم نسخه دلخواه او نبوده است.

کارگردان‌هایی از سینمای هالیوود که از فیلم خود متنفرند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.