شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

در ایالت کالیفرنیا؛

جایزه افتخاری «بفتا» به جکی چان اهدا می شود

جکی چان*

سینماپرس: «جکی چان» بازیگر و کارگردان مشهور هنگ‌کنگی، جایزه افتخاری «بفتا» ی لس‌آنجلس را دریافت می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، «جکی چان» بازیگر و کارگردان مشهور سینمای اکشن کمدی، جایزه افتخاری «بفتا» لس‌آنجلس موسوم به «آلبرت بروکولی» را دریافت می‌کند.

این جایزه روز ۲۵ اکتبر (جمعه سوم آبان) در هتل بورلی هیلتون واقع در ایالت کالیفرنیا به چان اهدا می‌شود. این هتل میزبان مراسم سالانه جایزه گلدن گلوب است. چان در سینمای هالیوود با فیلم‌های «جنجال در شهر» و «ساعت شلوغی» به شهرت رسید.

بفتا (آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا)  یک مؤسسه خیریه مستقل برای پشتیبانی، توسعه و ترویج هنر تصویری است که علاوه بر بریتانیا، دارای دفاتری در اسکاتلند، ولز و آمریکا (لس آنجلس و نیویورک) است. جایزه افتخاری «بفتا»  لس‌آنجلس برای مشارکت گسترده جکی چان در دنیای سرگرمی امسال به او اهدا می‌شود. این بازیگر که سفیر حسن نیت یونیسف است، ۳ سال قبل هم اسکار افتخاری دریافت کرد.

خانم «شانتال ریکاردز» رئیس بفتای لس‌آنجلس درباره اهدای جایزه به جکی چان گفته است: در طول بیش از ۵۰ سال، جکی به شخصیتی محبوب و مورد احترام تبدیل شده است که همه ما او را با شیرینکاری‌هایش در بدلکاری و ترکیب منحصر به فرد با هنرهای رزمی دوست داریم. او با سال‌ها سختکوشی و تعهد خستگی‌ناپذیر برای تکمیل مهارت های خود، در نهایت شهرت و موفقیت را به دست آورد و خوشحالیم که از این بازیگر الهام‌بخش،  با اهدای جایزه بریتانیا آلبرت بروکولی برای مشارکت گسترده‌اش در دنیای سرگرمی تجلیل می‌کنیم.

جکی چان اکنون ۶۵ سال سن دارد و بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.