جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

نگاهی به یکی از برنامه های نسبتاً موفق شبکه دوم سیما:

کام شیرین؛ الگویی برای برنامه‌سازی در حوزه سبک زندگی

 برنامه «کام شیرین»

سینماپرس: در عرصه برنامه سازی با موضوع سبک زندگی، یکی از برنامه های نسبتاً خوب و موفق رسانه ملی، برنامه کام شیرین است که از شبکه دوم سیما پخش می شود و دارای بخش ها و آیتم‌های جذابی به ویژه از منظر سخنان کارشناسی و کاربردی برای خانواده هاست.

به گزارش سینماپرس، پس از آن که طی سال های اخیر، رهبر معظم انقلاب در جلسات و دیدارهای مختلف بر لزوم توجه جدی به مقوله سبک زندگی ایرانی- اسلامی به ویژه از منظر رسانه ای و هنری تاکید فرمودند، برنامه سازی در این رابطه در رسانه ملی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و به خصوص در شبکه دوم سیما به عنوان شبکه خانواده، این مهم دستمایه فعالیت نویسندگان و برنامه سازان شد.

یکی از برنامه های خوب و نسبتاً موفق تلویزیون در این باره، برنامه ای است با عنوان کام شیرین که تاکنون چهار فصل از تولید آن سپری شده و فصل پنجم آن نیز از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به روی آنتن شبکه دو رفته است.

آن طور که تهیه‌کننده این برنامه می گوید، طرح مباحث کاربردی از سوی کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در خصوص چگونگی آموزش گذشت و ایثار در نهاد خانواده، از خودگذشتگی اجتماعی و خانوادگی، مدیریت بهینه اوقات فراغت، لزوم سفر برای خانواده و سفر کم‌هزینه از جمله موضوعات مهمی است که در سه ماهه تابستان، برنامه کام شیرین به آن می‌پردازد.

البته با توجه به مشکلات اقتصادی این سال ها که به نوعی گریبانگیر بسیاری از خانواده ها هم شده، در عرصه اقتصاد، تاکید بر مولفه هایی چون خرید و مصرف مناسب با محوریت کالای ایرانی، ضرورت پرداختن به مسایلی چون قناعت و مقابله با اسراف و ریخت و پاش مورد توجه بوده که این مهم چنانچه با بهره گیری بیشتر از عنصر تولیدات چندرسانه ای و آیتم های خلاقانه باشد، قطعاً بر جذابیت برنامه خواهد افزود و کام شیرین را شیرین تر از هر زمان دیگری در ذائقه مخاطب خواهد کرد.

از سویی موضوع تحکیم خانواده و روابط میان زوجین در فصول گذشته، جزو پرمخاطب ترین قسمت های این برنامه بوده که با زبانی ساده و همه فهم به طرح موضوعات پرداخته و توانسته به طور نسبی، گلیم خود را از آب بیرون بکشد و مخاطب را همچنان در سطح قابل قبولی با خود همراه نگه دارد.

تهیه کننده برنامه طی گفتگویی اعلام داشته برای فصل پاییز، همزمان با بازگشایی مدارس، موضوع پرورش فرزند و تحکیم خانواده را ادامه می دهیم و در ادامه کارشناسان ما بحث ازدواج و تشکیل زندگی برای نسل جوان را محور صحبت های خود قرار می دهند.

وی همچنین افزوده است: در فصل پنجم نیز همچون دو فصل گذشته این برنامه، نگاه ویژه ای به مقوله مهارت آموزی خواهیم داشت و در این بخش نیز کارشناسان و افراد صاحب فن و تجربه به بیان نظرات و دیدگاه ها و تجربیات خویش می پردازند، ضمن آن که یکی دیگر از بخش های مهم کام شیرین ناظر به بایسته ها و اقتضائات امروزین فعالیت و حضور در فضای مجازی است که در این باره نیز مطالب کاربردی برای خانواده ها و نوجوانان و جوانان ارایه می گردد.

گفتنی است: برنامه کام شیرین به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی روزهای زوج هفته از ساعت حدود ۱۷ روانه آنتن شبکه دو می رود و تکرار آن نیز صبح روز بعد ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه پخش می گردد که در زمینه برنامه سازی برای خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی یک برنامه الگو و شاخص به شمار می رود که تماشای آن برای والدین و دیگر اعضای خانواده، بسیار مفید و ارزشمند است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.