پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد

مهدی عظیمی رسما مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس شد/ انتقاد سینماگران دفاع مقدس از بی توجهی به سینمای ارزشی/ انتقاد شدید از رفتار ضد ارزشی سلبریتی ها

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: سینماگران حاضر در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با انتقاد شدید از بی توجهی به سینمای ارزشی این پرسش را مطرح کردند که چرا مدیران فقط شعار می دهند و حمایت مادی از سینمای دفاع مقدس نمی کنند؟

به گزارش خبرنگار سینماپرس مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس صبح امروز در تالار اسوه با حضور سینماگران و اهالی رسانه برگزار شد.

محمدرضا شرف الدین یکی از مدیران سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ما باید قدر یکدیگر را بدانیم؛ این صفایی که بین بچه های بسیج و رزمنده است در بین مدیران نیست و ما باید قدر این را بدانیم.  

وی ادامه داد: در شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی امروز کشور که همه از آن با خبریم باید بدانیم جنگ رسانه ای جدی است؛ هجمه ناجوانمردانه ای که به ما می شود جدی نیست، دشمن با نامردی کارش را انجام می دهد و ما باید یارگیری کنیم. من آقای عظیمی میرآبادی را فرد شایسته ای برای این پست می دانم و امیدوارم سینمای دفاع مقدس از این لاک رخوت بیرون بیاید و برای این اتفاق انجمن نیازمند بودجه است تا مدیرعامل بتواند همه پروژه ها را یاری کند.

سپس رضا ایرانمنش پشت تریبون رفت و گفت: خوشحالم که بعد از مدت ها توانستم عزیزانی که با هم خاطره داریم ‌و کار کردیم را زیارت کنم.

وی ادامه داد: ما یاد گرفتیم شعار بدهیم اما عمل نکنیم؛ ما در جنگ با دست خالی در مقابل دنیا ایستادیم، ما با پوست و گوشت و استخوان مان از ایران اسلامی دفاع کردیم؛ الآن اگر شهید آوینی و باکری بیایند می توان سر را بالا گرفت؟ جواب بنده به این سوأل نه است! ما در جنگ بهای سنگینی پرداختیم، دفاع کردیم ‌و پیروز شدیم. اما بعد از جنگ شرایط برای ما سخت تر شد، دنیا علیه ما هزینه می کند اما ما بودجه ای نمی گذاریم.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: الآن خیلی از ما خانه نشین شده ایم؛ چرا؟ ما نه هیچ وقت سر کار غر می زدیم نه دنبال پول بودیم، هنیشه حفظ ارزش ها برای مان ارجح بوده، ما فقط به فکر ارزش ها بودیم. چرا دولت برای سینمای ارزشی کاری انجام نمی دهد؟ این پول ها کجا خرج می شود؟

این هنرمند مطرح سینمای کشور یادآور شد: ما در دهه ۶۰ و ۷۰ کار می کردیم؛ کسی در آن دوران جای دیگری را تنگ نکرده بود. الآن سینما فقط شده صنعت، الآن ارزشی به سینما نگاه نمی کنیم. فقط دنبال فروش در سینما هستیم، قر و اطوار و چشم رنگی ها را در فیلم ها می آوریم و دیگر به هیچ چیز جز فروش فکر نمی کنیم.  

وی ادامه داد: چرا ما باید برای کار در شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس پول بدهیم؟ من این را نمی فهمم! چرا مایی که این همه از جان مان برای سینمای انقلاب و دفاع مقدس مایه گذاشتیم اما کسی به فکر ما نیست؟ برای مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ ارزش های انقلاب و دفاع مقدس باید خرج کرد. جواب دادن به شهدا دغدغه من است؛ ما جواب شهدای مان را چطور می توانیم بدهیم؟ ما به کجا می رویم؟ چرا وضعیت این گونه شده است؟

حسین صابری مدیر سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس روی صحنه رفت و اظهار داشت: در سال ۹۶ به انجمن آمدم. من عرض کردم انجمن نیاز به اتاق جنگ دارد. ما الآن در حال جنگ هستیم و جنگ به داخل خانه های ما آمده؛ من به عنوان یک سرباز در عرصه فرهنگ هر کاری که از دستم آمد انجام دادم.  

سپس با حضور مقامات مراسم تکریم حسین صابری برگزار و اعلام شد که از این پس صابری مشاور فرهنگی امور سینمایی بنیاد روایت فتح خواهد بود.

در انتهای این مراسم سردار سپهر جانشین سازمان بسیج با انتقاد شدید از برخی سلبریتی هایی که به خارج از کشور می روند و بر ضد ارزش ها عمل می کنند اظهار داشت: چرا ما باید اجازه دهیم این افراد که عکس های زننده و مستهجن از خود منتشر می کنند دوباره به کشور باز گردند و در سمت بازیگر و مجری و... در سینما و تلویزیون فعالیت کنند؟

وی افزود: سازمان بسیج آمادگی حمایت همه جانبه از سینماگران ارزشی دارد؛ ما باید خرمشهرهای زیادی را فتح کنیم. ده ها خرمشهر ما در عرصه فرهنگ و هنر و ادبیات است و این نیاز به مجاهدانی دارد که با مال و جان و آبرو پای کار بایستند.

سپس عظیمی میرآبادی روی صحنه رفت و اظهار داشت: دیروز راجع به برنامه های آینده انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با دکتر نادری جلسه ای داشتیم و بنده موضوعات مختلفی را با ایشان در میان گذاشتم. من امیدوارم روزی که می خواهم بروم با عزت و احترام بروم. 

وی افزود: من خاک کف پای همه عزیزان عرصه سینمای انقلاب و دفاع مقدس هستم ‌و در ۳-۴ روزی که بنده در انجمن مستقر شدم از دوستان خواستم در اتاق باز باشد و همیشه همه بتوانند حرف های شان را بزنند. من سعی می‌کنم نگرانی همه افراد را رفع کنم.

در خاتمه مراسم انسیه شاه حسینی کارگردان سینما روی صحنه رفت و گفت: من امروز عصبانی تر از رضا ایرانمنش بودم. گفتنی ها را همه گفتند. همه می دانیم انجمن دفاع مقدس از کجا آمد و به کجا رسید. امروز احساس می کنم پرنده هایی هستیم که از جنگل های سوخته می آییم. 

وی افزود: همه بچه های سینمای دفاع مقدس در خدمت بودند و کمک می کردند؛ چه شد که ما به اینجا رسیدیم؟ چرا هیچ اتفاق خوبی نمی افتد؟ چرا حلقه وصل صورت نمی گیرد؟ این به تنگ چشمی ها برمی گردد. اوج کار خوبی را شروع کرد چرا الآن به جایی رسیدند که به خاطر حفظ اوج در حاشیه امن حرکت کند؟ هر کسی قرار داشت اوج کاری انجام دهد، اوج سرمایه گذاری کرد اما برخی آنقدر اذیت کردند که مدیرعامل اوج را مجبور کردند در حاشیه امن حرکت کند. 

شاه حسینی ادامه داد: ما فیلمنامه می نویسیم، اما حمایتی نمی شود، مسأله فرهنگی تعطیل است. ما فیلم در رابطه با محور مقاومت نداریم. باید حمایت کنیم فیلم های کوتاه و بلند تولید شود. مدیران پا به آب نمی زنند. هزار بار به آقای صابری گفتم ما می خواهیم کار کنیم مرتب گفتند پول نداریم. بسیج فرهنگی چه می‌کند؟ یک فیلم کوتاه هم نمی سازد! ما باید ۱۰ سازمان مثل اوج داشته باشیم. چرا ما نباید از خودمان سوأل کنیم سینماگران ارزشی چرا بیکار هستند؟ 

وی افزود: سازمان سینمایی و فارابی از لجاره های فرهنگی حمایت می کنند و تکلیف شان با سینمای ارزشی روشن است و می دانیم که هیچ حمایتی از ما نمی کنند و حمایت شان از مبتذل سازان است. پس ما سراغ آن ها نمی رویم؛ این امثال اوج ها هستند که باید از ما حمایت کنند. ما بودجه داریم اما نمی دانیم کجا باید آن را خرج کنیم! جدی به حرف های من فکر کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.