چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

مستندات مربوط به جنایات داعش در؛

«خاطرات خبرنگار جنگ» رونمایی شد

مستند «خاطرات خبرنگار جنگ»

سینماپرس: آیین رونمایی از مستند خاطرات خبرنگار جنگ با تقدیر از کارگردان اثر و حسن شمشادی پیشکسوت رسانه همراه شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مستند «خاطرات خبرنگار جنگ»، مستند برگزیده سال ۹۷ جایزه شهید آوینی پیرامون واقعه کشتار داعش در پایگاه اسپایکر عراق به کارگردانی «وحید چاووش» و به روایت سید مرتضی موسوی ساعتی پیش دوم مرداد ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

این مستند تولید خانه فیلم و نمایش مرکز آفرینش های هنری بسیج است. وحید چاووش کارگردان این مستند در این مراسم عنوان کرد: من از همه شما که در این گرما به اینجا آمدید تشکر میکنم و تشکر ویژه از محسن یزدی دارم که اگر نبود این فیلم تولید نمی شد.

حسن شمشادی خبرنگار پیشکسوت که به تازگی نیز بازنشسته شده است، نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من از خبر صدا و سیما بعد از بیست و پنج سال مداومت و سی سال کار جسته گریخته بازنشسته شدم اما خبرنگار پایان کار ندارد و پایانش شهادت انشالا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: خدا قوت به وحید چاووش میگویم که گوشه ای از یک جنایت داعش را به تصویر کشید. این کار تاثیرگذار و ماندگار است. چاووش قبل مراسم می‌گفت اگر برای صهیونیست ها چنین قصه ای پیش می آمد تا به حال صد داستان از آن ساخته بودند.

شمشادی در ادامه افزود: حال که برای یک هزار و نهصد جوان چنین اتفاقی افتاده در یک صبح تا به شب در اسپایکر، شهر تکریت و مرکز صلاحدین و زادگاه صدام ملعون همه سکوت کرده اند و این هم از مظلومیت شیعیان است.

وی در ادامه نیز بیان داشت: این مظلومیت نه فقط در رسانه‌های غربی، عبری و عراقی، بین خود ما هم هست. در همه این سالها با زحمت این مستند ساخته شده اما هنوز هم در جایی که باید مشتری درجه یک اثر باشد اما و اگرهایی برای نشر کار فاخر به گوش می‌رسد.

شمشادی اظهار داشت: هیچ کار بی نقص و عیبی وجود ندارد شاید من به عنوان خبرنگار رسانه ایراد هم از آن بگیرم اما خود کار قابل عرضه و دیدن است. داعشی که صهیونیست، سعودی ها و آمریکایی ها درست کردند با اهداف مختلف بخش کوچکی از جنایتی بسیار بزرگ را به تصویر کشیده است.

این خبرنگار پیشکسوت افزود: کسانی به جرم اینکه در برابر داعش نماز را آنطور آنها می‌خواستند بخوانند نخواندند، سه راننده سوری بودند که با کامیون وارد مرز عراق شدند، آنها در برابر دوربین تیربار شدند. نمونه های دیگر آن در این مستند است.

وی همچنین افزود: یادی کنیم از مدافعان حرم و اسلام حقیقی و امنیت ملی ما که وقتی این افراد شهید میشوند کمتر دیگران خبردار میشوند.

شمشادی همچنین گفت: کوته فکرانی دیده می‌شوند که تحت تاثیر تبلیغات عکس سعودی‌ها معتقدند که داعش را جمهوری اسلامی ایجاد و از آنها حمایت می‌کند. صدها فیلم و عکس و مستند وجود دارد که نشان می‌دهد اینها قصد گرفتن تهران را دارند حال هنوز عده ای معتقدند داعش با ما کاری ندارد!

زیبایی نژاد رییس مرکز آفرینش های هنری بسیج و رضایی مدیر خانه فیلم و نمایش مرکز آفرینش‌های هنری بسیج روی صحنه قرار گرفته و از دو تن از خبرنگاران فعال این عرصه وحید چاووش کارگردان اثر و حسن شمشادی تقدیر کردند.

در حال حاضر این مستند در حوزه هنری در حال پخش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.