چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

معاونت امور استان های رسانه ملی مطرح کرد؛

راهبردهای ۱۸ گانه شبکه‌های استانی صداوسیما برای تبیین بیانیه گام دوم

تلویزیون-برنامه های صدا و سیما

سینماپرس: رئیس ستاد بیانیه گام دوم انقلاب معاونت امور استان‌ گفت: معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما راهبردهای هجده گانه ای را برای تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم در سطح کشور تدوین کرده است.

به گزارش سینماپرس، مهندس مجید علیزاده با اشاره به تجربه فراز و نشیب‌های چهار دهه گذشته اظهار کرد: در طول این سال ها مردم ایران همچنان باصلابت در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های والای آن استوار مانده اند و در این شرایط، بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب»، نشان داد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران، برای هدایت انقلاب به سرمنزل مقصود که همانا اتصال آن به ظهور حضرت مهدی (عج) است، لحظه‌ای درنگ ندارند.

وی افزود: معاونت امور استان های رسانه ملی، با بهره‌گیری حداکثری از مزیّت‌های نسبی و ظرفیت‌های دینیِ غنیِ ملّی و بومی و تولید پیام‌هایی امیدآفرین و شادی‌بخش، با معرفی دستاوردهای انقلاب، چهره واقعی انقلاب اسلامی و آینده‌ای روشن را برای مردم به‌ویژه نسل جوان نمایان می‌سازد و باور و اعتقاد مردم به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) ارتقاء خواهد یافت و پیام انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش به جهانیان خواهد رسید و منویات مقام معظم رهبری «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد مستقل»، «عدالت‌گستری و مبارزه با فساد»، «استقلال ملی و آزادی اجتماعی»، «عزت ملی در روابط خارجی و مرزبندی با دشمن» و اصلاح «سبک زندگی» محقق خواهد شد.

رئیس ستاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در معاونت امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه صدا و سیما در این بین اهدافی کلان را برای خود ترسیم کرده است گفت: از جمله این هدف ها می توان به اعتلای «علم و پژوهش» و جهاد علمی در کشور، ارتقاء «معنویت و اخلاق» و تقویت شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه، دستیابی به «اقتصاد مستقل» در کشور مبتنی بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت محور و مصرف به‌اندازه، «عدالت‌گستری و مبارزه با فساد» به معنای واقعی کلمه (هر گونه فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی) در جامعه، صیانت از «استقلال ملی و آزادی اجتماعی» و به رسمیت شناختن حق اندیشیدن، تصمیم‌گیری و عمل کردن  برای همه افراد جامعه، پاسداشت «عزت ملی در روابط خارجی و مرزبندی با دشمن» و نهادینه‌سازی «سبک زندگی» اسلامی در کشور و مقابله با زیان‌های بی جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی فرهنگ غربی اشاره کرد.

وی ادامه داد: راهبردهای تحقق این اهداف در ۱۸ بند دسته‌بندی شده‌اند که برخی از مهمترین آنها شامل توجه به اهمیت پایداری انقلاب اسلامی باوجود دشمنی‌ها و توطئه‌ها در قدم نهادن بر دهه پنجم انقلاب اسلامی، تبیین ویژگی‌های عصر جدید جهانی و جایگاه انقلاب اسلامی در تحولات منطقه‌ای وجهانی، برجسته‌سازی مهم‌ترین اصول و شعارهای محوری انقلاب و تبیین جاودانگی و فطری بودن این شعارها، تحقق اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به استقلال و شکست‌ناپذیری در برابر تحریم‌های دشمنان، توجه به مصداق‌های اصل «ما می‌توانیم»، رشد و تعمیق خودباوری و افزایش تعلق خاطر به انقلاب اسلامی و  مصونیت بخشی نسبت به تبلیغات خارجی،   تبیین اصول مدیریت جهادی برای رسیدن به پیشرفت و عزت و اقتدار، عدالت‌گستری نظام اسلامی و محرومیت‌زدایی کامل، الگوسازی با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی، نشاط‌آفرینی، ایجاد امید صادقانه و خوش‌بینی واقع‌بینانه به آینده و تقویت امید به افق‌های آینده نظام و کشور با توجه به رویش‌های فراوان انقلاب در کنار ریزش‌ها و افزایش قدرت رسانه در بعد فنی و هنری برای شکست محاصره تبلیغاتی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم باید با حفظ جامعیت، همه‌جانبه گری و وفاداری به همه اجزای آن مدنظر باشد خاطرنشان کرد: فراگیری و در برگیری همه اقشار و آحاد جامعه روح حاکم بر این بیانیه است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری، مطبوعات، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های فضای مجازی و به‌خصوص رادیو و تلویزیون نقش بایسته‌ای در اشاعه و ترویج بیانیه و نیز پرسشگری و مطالبه گری برای تحقق آن از سوی مسئولان دارند.

وی با تاکید بر پرهیز از شعارگرایی، کلیشه، کارهای کاریکاتوری و ظاهرگرایی از تریبون‌های عمومی در رسانه‌ها گفت: برجسته‌سازی کارنامه انقلاب به‌صورت مستدل، باورپذیر و عقلانی، پاسخگویی عالمانه به شبهات و پرسش‌ها، نقد مشفقانه و ناصحانه نسبت به ضعف و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از چالش‌ها و موانع فرارو باید دستور کار همگان باشد.

علیزاده افزود: تشکیل دبیرخانه برای برنامه‌ریزی، انسجام و هماهنگی و رصد فعالیت‌ها در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نخستین گام رسانه ملی به شمار می رود ضمن اینکه دعوت از دیگر سازمان‌ها و نهادهای همسو برای تشریک‌مساعی، پرهیز از اجرای فعالیت‌های جزیره‌ای و ناهمسو و حرکت به سمت تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب در قالب یک جبهه واحد فرهنگی به ‌نحوی ‌که رسانه‌های استانی در قامت قرارگاه محتوایی در سطح هر استان ظاهر شوند در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در معاونت امور استان‌های رسانه ملی تبیین و گفتمان سازی بیانیه و برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌هایی با موضوعات تحلیل محتوا، برنامه‌سازی خلاق و تجربه نگاری برنامه‌های موفق برای تهیه‌کنندگان، نویسندگان، کارگردانان و سردبیران خبر را از جمله اقدامات ستادی در این زمینه برشمرد و گفت: از دیگر اقدامات این حوزه می توان به برگزاری اتاق فکر منظم و کارشناسانه، تشکیل کمیته ای نخبگانی در استان ها، تشکیل کارگروه تخصصی، برقراری تعامل سازنده و مطالبه گر با مسئولان ارشد استانی و کشوری، تعامل با مسئولان استانی در راستای بررسی راهکارهای افزایش مشارکت جوانان، پیگیری تشکیل کمیته رسانه ای گام دوم، هماهنگی با بسیج دانشجویی، برگزاری اتاق اندیشه ورزی و هماهنگی با مراکز علمی، دانشگاه ها، پارک های علمی و فناوری و مجموعه های دانش بنیان، از جمله این اقدامات هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.