چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

در افتتاحیه «روزی روزگاری در هالیوود»؛

دی‌کاپریو نگران به خطر افتادن فیلمسازی سنتی است/ تمجید از برد پیت

«بِرَد پیت»، «لئوناردو دی‌کاپریو»

سینماپرس: بازیگر سرشناس هالیوود نگران است که شاید به دلیل شرایط جدید، فیلمسازی سنتی در معرض خطر باشد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، لئوناردو دی کاپریو در مراسم افتتاحیه فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» که با شرکت عوامل فیلم برگزار شد به خبرنگارها گفت که فکر می‌کند سرویس استریمینگ موجب به خطر افتادن فیلمسازی سنتی شود.

وی گفت: وارد دورانی شده‌ایم که استریمینگ محصولات سینمایی را به سرعت در دسترس همه می‌گذارد و همه ناگهان با یک برنامه هشت اپیزودی درخشان که هر وقت بخواهند می‌توانند آن را ببینند، روبرو هستند و این اتفاق تقریباً هر روز دارد، می‌افتد.

وی افزود: خب وقتی داری درباره فیلمی حرف می‌زنی که روی نگاتیو ضبط شده و همه‌اش هم در خیابان هالیوود که از نظر فیزیکی به دوران ۱۹۶۹ برگشته و بدون هیچ جلوه‌های تصویری گرفته شده است به معنی بازگشت به دوران فیلمسازی‌ است که دیگر نمی‌شود دیدش و یک جورهایی می‌شود گفت یک دایناسور است.

دی کاپریو در ادامه گفت: فقط امیدوارم که تجربه سینمایی تماشای یک کار عالی هنری در کنار هم و لذت بردن با هم حفظ شود.

سخنان دی کاپریو یادآور نگرانی‌های بزرگان دیگری از هالیوود است. استیون اسپیلبرگ هم یکی از چهره‌های مشهوری است که می‌خواهد مردم، فریب تجربه تماشا کردن فیلم‌های نت‌فلیکس در خانه را نخورند.

وی چند ماه پیش گفته بود امیدوار است همه این باور را همچنان حفظ کنند که بزرگ‌ترین نقشی که به عنوان فیلمساز باید داشت این است که مردم را به تجربه مشترک در سالن سینما تشویق کرد تا آنها این کار را ادامه بدهند.

اسپیلبرگ به طور مشخص از استریمینگ نام نبرده بود اما گفته بود: عاشق تلویزیون هستم. عاشق فرصت‌های جدید هستم. بسیاری از نوشته‌های عالی امروز در تلویزیون دیده می‌شوند و بسیاری از بهترین کارگردان‌ها به تلویزیون می‌روند و بهترین اجراها در تلویزیون قابل مشاهده هستند. صدا در خانه امروز بسیار بهتر از هر زمان دیگر در تاریخ است اما هیچ تجربه‌ای شبیه حضور در فضایی تاریک با جمعی از مردمی که هرگز آنها را قبلاً ندیده‌ای و کسب یک تجربه مشترک نیست. این چیزی است که ما واقعاً به آن باور داریم.

دی کاپریو همچنین در گفتگو با ای‌نیوز، از تجربه کار کردنش با برد پیت هم حرف زد و گفت از طرفداران واقعی اوست.

این بازیگر ۴۴ ساله گفت: پیت نه تنها انتخاب‌های عالی به عنوان یک بازیگر انجام داده بلکه او به طرز فوق‌العاده با استعداد است و در عین حال به طرز باورنکردنی کار کردن با او راحت است و این دینامیکی است که فکر می‌کنم هر دوی ما در این فیلم به آن نیاز داشتیم.

وی افزود: نیاز به افرادی داشتیم که این شهر را بشناسند، این صنعت و این نوع ارتباط را بشناسند. افرادی که هم حرفه‌ای باشند و هم روحیه‌ای خانوادگی داشته باشند.

دی کاپریو در «روزی روزگاری در هالیوود» در نقش بازیگری بازی کرده که برد پیت سالیان سال است بدل‌کار اوست و دوران آنها در حال سپری شدن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.