چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

زرین دست مطرح کرد:

وزارت ارشاد می‌تواند کمک مالی بلاعوض به فیلم اولی‌ها اختصاص دهد

علیرضا زرین دست

سینماپرس: فیلمبردار سینما گفت: وزارت ارشاد می‌تواند کمک مالی بلاعوض را با هدف ارتقای فرهنگ اجتماعی، به فیلم اولی‌ها اختصاص دهد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا زرین دست فیلمبردار سینمای ایران، درباره گران شدن و در پی آن دشوار شدن تولید در سینما بخصوص برای فیلم اولی‌های مستعد به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آسان شدن فیلمسازی در گرو آسان شدن دیگر فعالیت‌های صنفی و اجتماعی است؛ به عنوان نمونه اگر کرایه حمل و نقل و در کل زندگی ارزان شود، فیلمسازی نیز ارزان خواهد شد. فیلمسازی تحت تاثیر جامعه گران امروز ماست. پس در این شرایط آسان و ارزان نخواهد بود.

او ادامه داد: هر فیلم اولی این را نباید فراموش کند که سینما هنر گرانی است و این اجتناب ناپذیر است. او باید در ذهنش تحلیل کند و بعد به سمت ساختن فیلم اولش بیاید؛ چون ما در زمانه‌ای نیستیم که بتوان از کسی خواست مجانی کار کند. ممکن است یک بار این اتفاق بیفتد، اما اصلا تداوم نخواهد داشت.

زرین دست افزود: اگر قرار باشد فیلمسازی برای فیلم اولی‌ها ساده‌تر شود، به سیستم تولید فیلم در وزارت ارشاد، فارابی و ... بر می‌گردد. این‌ها باید بخشی را ایجاد کنند که در آن برای فیلم اولی‌ها کمک مالی بلاعوض به عنوان سرمایه گذاری با هدف ارتقای فرهنگ اجتماعی در نظر بگیرند. البته اجرای آن باید کاملا حساب شده و با برنامه ریزی دقیق باشد؛ چون در کشور ما اینقدر بعضی‌ها زرنگ هستند که زود پیدا می‌شوند و پول را می‌گیرند بعد هم خروجی خوبی ندارند و سر بقیه بی کلاه می‌ماند.

زرین دست در پایان در خصوص جدیدترین فعالیت هنری خود گفت: حدود شش ماه است کار نکردم؛ اگر طی ماه‌های آینده کاری پیشنهاد شود و بدانم بودن در آن مفید است، انجام می‌دهم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.