سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

تهیه کننده برنامه مطرح کرد؛

«مثبت ۴۰» یادآور یکرنگی‌های گذشته با مجریان نوستالژیک

گیتی خامنه و الهه رضایی

سینماپرس: هدف اصلی برنامه «مثبت ۴۰» بازگشت به زندگی گذشته و یادآوری قناعت و دوستی‌هاست.

به گزارش سینماپرس، افسانه مهربانی تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی، درباره برنامه «مثبت ۴۰» به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مثبت چهل رویکردی خاطره‌محور دارد و قرار است درباره تمام برنامه‌هایی که در دهه شصت و هفتاد خاطره انگیز شدند، از شعر و موسیقی گرفته تا برنامه‌های جذاب دیگر استفاده شود.
وی ادامه داد: بازگشت به زندگی گذشته و ساده با یادآوری قناعت، دوستی‌ها، همبستگی‌ها، همدلی‌ها، روابط خوب و یکرنگی‌ها بین افراد از اهداف اصلی این برنامه است. می‌خواهیم به نسل جوان نشان دهیم که دورانی همه این خوبی‌ها بود و چقدر زیبا بود و آرامش و صمیمیت در آن موج می‌زد. شاید تکنولوژی و پیشرفت در آن سال‌ها وجود نداشت و سختی زندگی بیشتر بود، ولی زیبایی زندگی در آن دوران هم بیشتر بود.

مهربانی درباره انتخاب مجری برای این برنامه بیان کرد: مخاطب ما ۴۰ سال به بالاست و این گروه سنی با خانم خامنه و رضایی آشنایی دارند؛ والدین افرادی که در دهه ۶۰ به دنیا می‌آمدند، متولدین دهه ۲۰ تا ۴۰ بودند و آن‌ها نیز در کنار فرزندانشان برنامه کودک می‌دیدند. بنابراین پدر و مادرها و حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها علاوه بر اینکه با این دو مجری آشنایی دارند، می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی توضیح داد: برنامه در ۲۶ قسمت ضبط می‌شود و پنج شنبه شب‌ها که خانواده‌ها بیشتر در کنار هم حضور دارند؛ ساعت ۲۱ از شبکه هفت سیما روی آنتن می رود؛ هفته پیش اولین قسمت آن پخش شد. یکی از مشخصه‌های اصلی این برنامه سادگی آن است؛ در این برنامه خبری از دکورهای سنگین و گران قیمت نیست. ضبط برنامه در استودیویی بسیار ساده صورت می‌گیرد.

وی افزود: این مجموعه برنامه بهانه‌ای است تا برای اولین بار باشگاهی برای گروه‌های مختلف سنی که شامل افراد بالای ۴۰ سال است تشکیل شود تا به طور گسترده از سراسر کشور هر کس که تمایل دارد، در آن عضو شود و از آن به عنوان پلی برای پیوند با گذشته و خاطرات خود بهره ببرد.

تهیه‌کننده «مثبت ۴۰» بیان کرد: گروهی با نام «چلسی» داریم که به ۴۰ سال نرسیده اند و به زودی مثبت ۴۰ خواهند شد. گروه سوم «چلچله» را هم داریم که در ابتدای انقلاب ۴۰ سال داشتند و اکنون ۸۰ سال دارند و همچنین گروه چهارم که «مثبت چلچله» هستند و الان بالاتر از ۸۰ سال هستند که این دو گروه هم سوژه برنامه ما هستند.

برنامه «مثبت۴۰» به تهیه‌کنندگی افسانه مهربانی با اجرای گیتی خامنه و الهه رضایی هر هفته پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۱ از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.